نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: کار سازمان بازرسی هم نقش پیگیری برای متخلفین و هم نقش پیشگیری از تخلف را دارد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز شنبه در دیدار حجت الاسلام “موسی فتوحی” رئیس منطقه دو سازمان بازرسی کل کشور  افزود: یک جامعه وقتی می‌تواند سالم باشد که نیروی ناظر داشته باشد و نیروی ناظر با دید بصیر نقطه‌های تحقق و تکون مشکلات جامعه را لحاظ کند.

وی گفت: تحقق و تکون مشکلات جامعه شامل دو بخش می‌شود؛ یک بخش پیگیری تخلفات یا ایجاد مانع یا عدم پشتیبانی از مسوولان ذیربط و دیگری هم آنچه که کارساز است، پیشگیری محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: پیشگیری مبتنی بر دقت و سرعت در پیگیری است؛ یعنی وقتی افرادی دچار انحراف و خیانت شدند بدون فوت وقت شناسایی شوند و سریع و دقیق به آنها هشدار داده شود.

وی افزود: در بحث قضاوت آمده است که اگر قضاوت و اجرای حد به موقع در جامعه انجام شود برکت آن از ۴۰ روز که باران ببارد، بیشتر است چون در عین حال که پیگیری عمل فاسد یک شخص در جامعه است پیشگیری برای دیگران هم هست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در زمینه نظارت هم مانند قضاوت اگر کار سریع و دقیق صورت گیرد آثار و برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت و همه نیروهای نظارتی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وی اظهار داشت: یکی از سرمایه‌های بزرگ کشور مدیران کشور هستند چون برای اینکه یک فرد از کودک به یک مدیر کاردان تبدیل شود، هزینه‌های زیادی برای او صورت گرفته است.

امام جمعه بیرجند افزود: سال‌هاست که مردم از ضعف نظارت گلایه دارند تا جایی که می‌گویند اصلا نظارتی نیست و رها است.

وی گفت: بخشی از اینها مربوط به انتصاباتی است که فرمودید، چه کسی را برای چه کاری منصوب می‌کنند؟ وقتی فرد به نحوی شایستگی ندارد و صرفا به خاطر اینکه عضو یک حزب و نورچشم است انتخاب شود، نتیجه این می‌شود و ضرر او برای خودشان بیشتر از دیگران است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به حدیث (کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ) گفت: همه ما مسئول هستیم و مدیران ناشایسته‌ای وجود دارند که افراد غیرقابل قبول را نصب می‌کنند اما همین مدیر را چه کسی نصب می‌کند و من و شما نصب می‌کنیم، انتخابات برای همین کار است.

وی ادامه داد: مساله سرنوشت‌سازی مثل انتخابات با بازی، جوسازی، حزب، گروه و اینها رقم می‌خورد و ریشه انتخاب خراب است، این نتیجه انتخاب همه ما است که دقت و احساس مسئولیت نمی‌کنیم، ملاک‌ها به دلایل واهی رعایت نمی‌شود و یک رای به صندوق می‌اندازیم و نتیجه آن چیزی در می‌آید که بیش از همه داد خودمان بلند می‌شود لذا در جامعه هرکس در جایگاه خودش مسئول است.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: کار شما در سازمان بازرسی هم نقش پیگیری برای متخلفین دارد، هم نقش پیشگیری از تخلف و هم نتیجه مثبت دارد.

وی افزود: سازمان بازرسی و سایر دستگاه‌های نظارتی باید وظایف خود را به گونه‌ای انجام دهند که مردم بدانند چشم ناظران باز است، بیدارند و گول نمی‌خورند، مسوولان باید بیدار باشند و نگذارند که راهزنان قافله شهروندان را بزنند.

امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک مجدد پیروزی مردم فلسطین بر رژیم صهیونیستی گفت: در قضیه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه دبیرکل سازمان ملل امروز و فردا می‌کرد تا به نحوی بتوانند به مقاومت ضربه کاری بزنند اما مقاومت پیروز شد و دبیرکل سازمان ملل با خفت گفت ما از این آتش بس استقبال می‌کنیم، چرا دیروز و  پریروز استقبال نکردید، چرا ۱۱ روز طول کشید و حالا که شکست خوردید، استقبال می‌کنید؟

وی افزود: جرقه امید نیروهای مقاومت در سطح جهان باعث شده است تا همه گروه‌های مقاومت حیات جدید پیدا کنند و این ارتشی بود که ادعا می‌کرد سومین ارتش جهان است اما ضعیف‌ترین حلقه مقاومت که مردم مظلوم محاصره شده فلسطین هستند آنها را شکست دادند و نوبت به حزب الله لبنان، نجبای عراق و یمن نیفتاد چه برسد به ایران قدرتمند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: پیروزی گروه‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در آستانه فتح خرمشهر جرقه امید بزرگی بود که این پیروزی هم جزو فتح خرمشهرها است و امیدواریم به نابودی صهیونیسم و صهیونیسم بین‌الملل منجر شود.