یک واحد گلخانه با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان درمیان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبر و هنر  جواد قناعت که امروز به عنوان پنجمین مقصد سفرهای شهرستانی به درمیان رفته است ضمن بازدید از مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان، یک واحد گلخانه را هم افتتاح کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان در این آیین که نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی نیز حضور داشتند، گفت: این واحد گلخانه‌ای تولید سبزی و صیفی‌جات، زمینه اشتغال پایدار ۲ نفر را به‌صورت مستقیم ایجاد کرده است.

سید محسن نصیرایی افزود: بخش خصوصی برای راه‌اندازی این واحد با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع تاکنون یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

استاندار خراسان جنوبی از مجتمع گلخانه‌ای شهرستان درمیان با هدف اطلاع از وضعیت واحدهای فعال و بررسی واحدهای در دست ساخت نیز بازدید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان در این بازدید گفت: مجتمع گلخانه‌ای شهرستان با ایجاد ۴۱ واحد سه هزار و ۱۰۰ متر مربعی در قالب ۲۰ هکتار مساحت، شرایط را برای اشتغال دانش‌آموختگان بخش کشاورزی و علاقه‌مندان به این حوزه فراهم آورده است.

وی بیان کرد: از مجموع قطعات این مجتمع ۱۰ واحد فعال است و ۱۰ واحد گلخانه‌ای هم در حال ساخت است که تقویت ۶ ترانس برق، نصب ۲ ترانس جدید و نیز افزایش تخصیص آب چاه مجتمع از جمله نیازها است.

نصیرایی گفت: در سه سال اخیر توسعه واحدهای گلخانه‌ای شهرستان درمیان روند رو به رشدی داشته و تاکنون زمین ۲۹ واحد گلخانه به متقاضیان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: مساحت کل مجتمع گلخانه‌ای ۲۰ هکتار است که ۱۳ هکتار آن به کشت گلخانه اختصاص یافته و کشت‌های مورد نظر در گلخانه‌ها شامل سبزیجات، صیفی‌جات، گیاهان جالیزی و دارویی است.

استاندار خراسان جنوبی در آغاز سفر یک روزه به شهرستان مرزی درمیان و بدو ورود در محل گلزار شهدای روستای منصورآباد مورد استقبال امام جمعه، سرپرست فرمانداری و مسوولان شهرستان قرار گرفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

بازدید از کشتارگاه دام و طیور، کارخانه‌های قند قهستان و یاقوت سرخ قهستان، دیدار با خانواده شهید صاحبی، بازدید از مصلای در حال احداث شهر قهستان و قلعه تاریخی فورگ از جمله برنامه‌های استاندار در سفر به درمیان است.

نشست شورای اداری شهرستان درمیان نیز در اقدام ابتکاری با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهر قهستان برگزار می‌شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.