مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: اتاق تعاون استان با برنامه ریزی درست نسبت به تشکیل و تاسیس هلدینگ سرمایه‌گذاری تعاونی‌های استان در حوزه صنعت و معدن اقدام کند.

علی اکبر اکبری راد در دیدار با رییس و اعضای اتاق تعاون استان به مناسبت روز جهانی تعاون افزود: تشکیل هلدینگ با توجه به ظرفیت‌های ارزشمند و ذی قیمت معادن استان ضمن سرمایه گذاری و اشتغال، منبع درآمدی خوبی بر اعضای شرکت‌های تعاونی استان خواهد بود.

وی بر شناسایی ظرفیت‌های بخش تعاون استان تاکید کرد و گفت: اعضای جدید اتاق با خرد جمعی توانسته‌اند رشد خوبی در توسعه بخش تعاون و پاسخگویی به جامعه هدف را فراهم کند.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه اتاق تعاون در قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: بخش تعاون در رونق اقتصادی و اشتغال استان موثر بوده بطوری‌که در زمینه تولید و توسعه اقتصادی جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی اظهار داشت: مجموعه اتاق تعاون استان مجموعه‌ای خوش فکر، باتجربه و توانمند هستند وامیدوارم در جهت توسعه بخش تعاون و نقش مهم آن در استان پیشرفت‌های مهمی صورت پذیرد.

اکبری بخش تعاون را عالی‌ترین نهاد مردمی در کشور دانست و اظهار داشت: این بخش می‌تواند با جمع‌آوری سرمایه‌های اندک مردم، سرمایه‌گذاری خوبی را در استان فراهم کند.

وی، تعاونی‌ها  به ویژه اتاق تعاون را بازوی توانمند دولت برشمرد و افزود: بایستی با هم فکری وانسجام بین بخش خصوصی و دولتی برای رفع مشکلات اقتصادی تلاش کنیم.

اکبری راد از پیگری‌های مستمر اتاق تعاون برای تشکیل شرکت تعاونی تولیدی محصولات کشاورزی و استراتژیک استان تشکر کرد و خواستار تسریع در راه اندازی آن شد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت تعاونی حاصل فکر و ایده استاندار در ستاد توسعه خاوران استان  است اظهار داشت: به زودی تفاهم‌نامه این شرکت تعاونی که نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی به ویژه محصولات استراتژیک استان و سرمایه گذاری در فرآوری، بسته بندی و سایر آنها دارد در ستاد توسعه خاوران مبادله شود.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی دراین دیدار خواستار اعطای تسهیلات بانکی به تعاونی‌های استان شد و گفت: با مشارکت بانک‌ها و سرمایه اعضای شرکت‌های تعاونی استان زمینه رشد و توسعه استان را رقم خواهیم زد.

رییس اتاق تعاون خراسان جنوبی هم ضمن تشکر از همراهی و همدلی استاندار برای توسعه بخش تعاون گفت: اعتقاد قلبی استاندار به بخش تعاون را ارج می‌نهیم.

غلامحسین حسینی با اشاره به دستور استاندار مبنی بر ایجاد و راه اندازی شرکت تعاونی محصولات کشاورزی و استراتژیک استان افزود: با همکاری هیات موسس اقداماتی برای راه اندازی این شرکت تعاونی انجام شده و بزودی با مشارکت دهیاران، کشاورزان، باغداران و سایر و همکاری دستگاه‌های مربوطه اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: مصمم هستیم برای توسعه بخش تعاون که تاثیر بسزایی در اشتغال و توسعه استان دارد تلاش و اقدام کنیم.

رییس اتاق تعاون خراسان جنوبی از ایجاد و راه اندازی ۹۵۸ تعاونی در بخش‌های مختلف خدماتی، بهداشتی، درمانی، مسکن و سایر در استان خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها زمینه اشتغال ۱۰هزار نفر را در استان فراهم کرده است.