پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی تئاتر

در متن این پیام آمده است:

“روز جهانی تئاتر فرصتی مغتنم برای بزرگداشت این هنر و بررسی ابعاد مختلف زنده و اثرگذار آن است که هم‌نفس با مردم، رنج‌ها و شادی‌های آنان را ترسیم می کند و به تصویر می‌کشد. تئاتر نوعی تفریح و الهام اسـت کـه می تواند فرهنگ‌ها و ملل مختلف در سراسر جهان را به یکدیگر نزدیک کند و پل ارتباطی میان آن ها باشد. تئاتر این والا هنر گرانقدر و تفکر برانگیز نیز در بطن خود بر عنصر تفکر و تعقل اشاره دارد همان گونه که در کلام وحی اندیشیدن و نوعی دیگر نگریستن از جایگاه و مقامی والا برخوردار است. این هنر همچون موهبتی فراگیر و اثر بخش و از همه مهم‌تر «ضروری» در این جهان هستی جلوه دارد . تئاتر در هر سرزمین و دیار به تناسب آئین و مراسم بومی و سنتی، رفتار و فرهنگ اجتماعی ، باور و مذهب جامعه تبلور می یابد و در خراسان جنوبی به واسطه فرهنگ والای مردم این خطه از ایران عزیز، به شکلی جذاب، رنگ و بویی هنرمندانه به خود گرفته است.

اکنون در زمانه ی مدرن که فرمهای گوناگون هنری درگوشه و کنار جهان می روید بایستی شرایط را برای عرصه بهتر و قوی تر هنر نمایش فراهم آورد . که این مهم نیازمند تعامل پررنگتر هنرمندان و مسئولین فرهنگی است.

امیدوارم در جامعه شریف و توانمند هنرهای نمایشی استان در سال جدید همچون گذشته در عرصه فرهنگ و هنر ایران زمین نقشی پویا ایفا نماییم و شاهد حضور همه جانبه و گسترده جامعه هنرهای نمایشی در رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری باشیم.

اینجانب هفتم فروردین روز جهانی تئاتر را تبریک عرض نموده و به تمام هنرمندان و پیشکسوتان این هنر درود می فرستم و با هم برای شکوفایی این هنر ارزشمند و تاثیر گزار تلاش خواهیم کرد.”