نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مبادلات و مکاتبات در بعضی جاها به گونه حرفه‌ای صورت نمی‌گیرد لذا می‌طلبد تا برای روان کردن کار وقف تجدیدنظر شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه و جمعی از مدیران موکب‌های اربعین حسینی اوقاف استان اظهار داشت: نسبت به مسئله اربعین حسینی و شهادت امام رضا (ع) و کاروان‌ها و موکب‌های مختلفی که از جانب نهادهای خاص در ایران و عراق انجام می‌شود اقدامات بسیار ارزشمندی صورت می‌گیرد لذا امیدواریم که مورد قبول درگاه حق واقع شود.

وی با اشاره به اینکه کارهای خیر و بِرّ در دنیا زیاد است افزود: در کنار این قضایا که بسیار مطلوب است باید بر حساسیتی که نسبت به مسئله وقف وجود دارد، تاکید شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقف‌هایی در تصرف دیگران قرار دارد که با یک همت می‌توان آنها را از تصرف بیرون آورد.

وی با بیان اینکه به لطف خداوند متعال نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت و امور وقف دوباره احیا شد تصریح کرد: در دورانی که در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم، در سه نوبت و در سه جهت به ریاست سازمان اوقاف در آن تاریخ توصیه‌هایی کردم و اولین جهت، مسئله اصل وقف، دیگری در تعمیر ویرانه‌های وقف و همچنین حفظ درآمدهای ناشی از وقف بود و تاکید کردم که باید نرخ درآمدها به روز مشخص شود و گزارشاتی که ارائه می‌شد نیز خوب بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: احیای وقف مسئله‌ دیگری است که باید به آن توجه شود لذا واقفی که وقف کرده و اگر متولی ندارد اداره اوقاف باید در جهت احیای آن و درآمدزایی نقش خود را ایفا کند تا به هدف وقف برسد و در این باره نباید کوتاهی صورت گیرد.