#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیری که پاسخگوی خبرنگاران و مطالبات جامعه نباشد، از جنس مردم نیست و چنین مدیری در دولت سیزدهم جایگاهی ندارد.

جواد قناعت روز شنبه در اولین نشست با مدیران مطبوعات، خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه خراسان جنوبی افزود: مدیری که جواب خبرنگار را نمی‌دهد یا برخورد مناسب با اصحاب رسانه ندارد و این رفتار مورد تایید ما هم نیست در واقع از مردم فاصله گرفته و خلاف مشی رییس جمهور و دولت مردمی است.

وی با بیان اینکه پاسخگو نبودن مدیران، عذر بدتر از گناه است گفت: از رسانه‌ها هم این انتظار می‌رود که مدیران کم‌تحرک را به تلاش و تکاپو وادارند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خبرنگار باید صدای رسا داشته باشد افزود: اگر قرار است استان پیشرفت کند باید در چارچوب اخلاق و ادب، مسایل را نقادانه به چالش بکشیم و نقاط قوت را در کنار مشکلات انعکاس دهیم.

وی تاکید کرد: مدیران هم همواره باید پاسخگو باشند و با کار جهادی همراه با پشتوانه علمی و کارشناسی برای رفع مشکلات و پیشبرد امور وقت بگذارند.

قناعت ولایتمداری و توجه به منافع استان را ۲ خط قرمز برای خراسان جنوبی بیان کرد و گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم باید مدیران ولایی، کاربلد، کارآمد، پایبند به آرمان‌های شهدا، امام خمینی (ره) و رهبری در مسند امور قرار داشته باشند.

وی بزرگترین رسالت رسانه‌ها را اطلاع‌رسانی درست عنوان کرد و گفت: امروز شما یک کلاس بدون دیوار با میلیون‌ها بیننده و شنونده دارید و باید در این فضا با نقد منصفانه عملکردها و بدون هیچ حب و بغضی، وظیفه کلیدی اعتمادسازی را به‌درستی انجام دهید.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید با انعکاس توانمندی‌ها امید را به جامعه تزریق کنند گفت: در آمریکایی که در معرض فروپاشی است، رسانه‌ها به دلیل محدودیت‌هایی که دارند، خبری از واقعیت‌ها را منعکس نمی‌کنند به همین دلیل سود آمریکا از رسانه‌ها، بیش از ناوهای هواپیمابر آن است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت رسانه و فضای مجازی متذکر شد: از ظرفیت بسیار بالای رسانه‌ها در انعکاس ظرفیت‌های استان به‌خوبی استفاده نشده است.

قناعت با طرح این پیشنهاد که هر کدام از رسانه‌های استان یکی از محورهای توسعه‌ای را هدف‌گذاری و پیگیری کنند تصریح کرد: با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌ها می‌توانیم به توسعه استان کمک کنیم.

قناعت جذب سرمایه‌گذار را از اولویت‌های استان برشمرد و گفت: سرمایه‌گذار با پولی که می‌آورد و اشتغالی که ایجاد می‌کند، ضمن کمک به رفع بیکاری و درآمدزایی در جامعه و افزایش نقدینگی بانک‌ها، به امنیت استان نیز کمک می‌کند.

وی بر لزوم نگاه یکپارچه به خراسان جنوبی تاکید کرد و افزود: ما رسانه‌ها را در مقابل خود نمی‌دانیم بلکه در کنار خود می‌بینیم و رسانه‌های مختلف نیز ضمن حفظ استقلال خود باید پیشرفت و تعالی استان را هدف مشترک قرار دهند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: رسانه‌ها را اتاق فکر خود می‌دانم و برای منافع استان از این ظرفیت به‌درستی استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به مسایل و مشکلاتی که اهالی رسانه‌ در این نشست مطرح کردند گفت: در اولین یا دومین جلسه شورای اداری استان، این فرصت در اختیار نمایندگان خبرنگاران قرار می‌گیرد تا ضمن طرح مطالبات خود از دستگاه‌ها، همان جا موضوع پاسخگو بودن یا نبودن مدیران را هم مطرح کنند.

قناعت در عین حال تاکید کرد: ما باید به این سمتی برویم که بین رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی فهم مشترک ایجاد شود چراکه انتفاع استان در این همراهی و همسویی رقم خواهد خورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شرایط ویژه کشور اشاره کرد و گفت: خبرنگاران جزو خواص و نخبگان جامعه محسوب می‌شوند و باید از فهم و درک بالایی برخوردار باشند لذا مشکلات جامعه را درک کنند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دولت سیزدهم در شرایط بسیار خاصی مستقر شد و زمام امور را به دست گرفت که شاخص‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف وضعیت مناسبی نداشت اما دولت و شخص رییس جمهور با جدیت در حال رفع مسایل و مشکلات هستند و به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی گفت: آنچه بیش از دیگر مشکلات، نگرانی ایجاد کرد و باعث ناراحتی مردم شد، آسیبی است که به اعتماد مردم وارد شده و فاصله بین دولت و مردم نجومی شده لذا مهمترین تکلیف رسانه‌ها، برگرداندن این اعتماد به جامعه است.

در این جلسه که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع برگزار شد، تعداد ۱۵ نفر از مدیران رسانه‌ها به طرح موضوع پرداختند و از مسایل و مشکلات رسانه‌ها گفتند.

استاندار خراسان جنوبی پیگیری مسایل مطرح شده تا حصول نتیجه را به جلسات کارشناسی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع و مدیر روابط عمومی استانداری منوط کرد.