امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید ارزیابی صحیح، منطقی و درستی نسبت به ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم و برای این مهم توجه به نکاتی لازم است.

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: یکی از موارد مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد اینکه حتی در جمع های خانوادگی، فامیلی، دوستانه و سایر محافل حرف هایی که در رابطه با انقلاب زده می شود در جهت تایید یا رد تضعیف یا تقویت باشد چون قضاوت کردن تاثیرگذار است.
وی با تاکید بر اینکه قضاوت باید براساس عدل و انصاف باشد اظهار داشت: همچنین اطلاعات جامع، کامل و درست در ارتباط با دستاوردهای انقلاب و نظام از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا قضاوت بدون اطلاعات کامل، صحیح و جامع مسئولیت داشته و تاثیرگذار است چون ذهیت ها را تشکیل می دهد.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: استکبار، صهیونیست ها و ارتجاع عرب و مزدوران آنها شبانه روزی سرمایه گذاری می کنند تا ذهن مردم به ویژه جوانان را نسبت به انقلاب اسلامی خراب کنند لذا باید مواظب باشیم در دام فتنه های آنان نیفتیم.
وی ادامه داد: مطالب زیادی در شبکه های اجتماعی به صورت ناقص و دروغ در خصوص انقلاب اسلامی منتشر می شود که باید با علم، عقل، انصاف و آنچه در متن جامعه بوده و دیده ایم کاملا با اطلاعات کامل، جامع و صحیح در خصوص آن قضاوت کنیم.
حجت الاسلام مختاری گفت: تاثیرگذاری ما باید مثبت باشد چون در حفظ اسلام، انقلاب و خون شهدا تاثیر دارد لذا قضاوت ها نباید به گونه ای باشد که خراشی بر پیکره اسلام و انقلاب وارد شود.
وی بیان کرد: نکته مهم دیگر در ارتباط با دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی این است که امروز از آن طرف آب، دشمن به صورت شبانه روزی تلاش مذبوحانه و هزینه می کند تا دل مردم را نسبت به اسلام و انقلاب بد کنند و به خیال خام و باطل خود این نظام را براندازند.
خطیب جمعه بیرجند افزود: سئوال مهمی باید از خود داشته باشیم که اگر دشمن به دنبال ساقط کردن نظام است اگر این انقلاب را براندازند که نخواهند توانست چه می خواهند به ما بدهند، آنها چه دارند که در اختیار ما قرار بدهند آیا جایگزینی بهتر از نظام داریم، آیا تصور می کنید استکبار و صهیونیست ها نظام بهتری برای ما به ارمغان بیاورند؟
وی دستاوردها و موفقیت های ۴۰ سال گذشته را افتخارآمیز و مایه امید به آینده دانست و گفت: هرچند اکنون ضعف و نقص هایی داریم اما اگر انقلاب و نظام را از دست بدهیم چه گیرمان خواهد آمد.
وی بیان کرد: امروز برای تمام دنیا روشن است کسانی که دنبال براندازی نظام هستند ورشکسته های فرهنگی و سیاسی بوده و نظام مقبول و مشروعی ندارند که در اختیار این ملت بزرگ قرار دهند.
امام جمعه موقت بیرجند به وضعیت برخی کشورها از جمله آمریکا و فرانسه اشاره کرد و گفت: با تمام آبروریزی امروز دولت آمریکا بیش از یک ماه است که تعطیل شده است.
وی با بیان اینکه تظاهرات بشقاب به دست ها فضاحت آمریکا را به عالم نشان داد اظهار داشت: این حرکات و سیاست های بچگانه، نابخردانه و سبک مغزانه ترامپ امروز آبرویی برای آنها نگذاشته است.
حجت الاسلام مختاری گفت: آیا ترامپ می خواهد خدایی ناخواسته نظام و انقلاب را از بین ببرد و نظام بهتری جایگزین آن کند؛ هرگز.
وی با اشاره به تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه گفت: بعد از قرن ها این اتفاقات در این کشور رخ داده است در حالیکه ما ۴۰ سال پیش نظام سلطنتی فاسد را تغییر دادیم و نظام جدید انقلاب اسلامی را برپا کردیم.
امام جمعه موقت بیرجند به وضعیت آل سعود اشاره کرد و افزود: قتل و غارت مردم، ویران کردن زیربناهای جوامع اسلامی، نوکری کردن برای آمریکا و به نیابت آمریکا جنگیدن با مسلمانان جز تحقیر آنان را در پی نداشته همچنین آنها تعبیر گاو شیرده می کنند.
وی گفت: برای مقایسه نظام ها باید چند فاکتور مهم مورد توجه قرار گیرد اینکه اگر نظام با شرایط قبلی مساوی بود می توان آن را مقایسه کرد.
حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: مهمترین اهداف درجه یک ما اهداف معنوی، دینی و انسانی از جمله دیانت، ایمان، زمینه سازی برای ظهور، عزت، استقلال، شرافت و در راس آن آرمان های مردم بوده است.
وی افزود: همچنین مهمترین شعار ما استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود در حالیکه بسیاری از نظام ها این اهداف را ندارند لذا بدانید ما با تحمل موانع و هزینه های زیاد به این دستاوردها و پیشرفت ها رسیده ایم.
خطیب جمعه بیرجند بیان کرد: در ۲۰ سال ابتدای انقلاب براساس تحلیل تحلیلگران سیاسی حوادثی را پشت سر گذاشته ایم که ملت ها در یک قرن هم این همه موانع را پشت سر نمی گذارند.
وی گفت: موانع مختلف و مشکلاتی از جمله کودتاها، ترور نخبگان، جنگ تحمیلی، بازسازی و خرابی ها و هزینه های فراوان و ۴۰ سال تحریم های ناجوانمردانه را پشت سر گذاشته ایم و در کنار همه اینها دستاوردهای زیادی را حاصل کردیم.
حجت الاسلام مختاری افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی، رژیم طاغوت و آل سعود این موانع را نداشته اند اما ما علیرغم همه این موانع به پیشرفت رسیده ایم.
وی تاکید کرد: باید به داشته ها و موفقیت ها توجه کرده و ریشه های آن را شناسایی، تقویت و توسعه دهیم البته ناکامی ها و ضعف هایی هم داشته ایم که باید آنها را اصلاح کنیم و ریشه های ناقص را بخشکانیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله