رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در سفر ریاست قوه قضاییه به خراسان جنوبی در ابعاد مختف زیرساخت‌ها مصوباتی در مورد افزایش نیروی انسانی دستگاه قضا و افزایش زیربناهای اداری قضایی تصویب شده است که در حال پیگیری برای اجرای این مصوبات هستیم.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی،  با اشاره به تقویت زیرساخت‌های قضایی در استان، اظهار کرد:  پیگیر مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه به استان هستیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال پیگیری هستیم تا با جذب قضات، مشکلات کمبود نیروی انسانی مرتفع شود، تصریح کرد: در برخی شهرستان‌ها فضای اداری کهنه و قدیمی است و یا با کمبود این فضاها مواجه هستیم.

حمیدی ادامه داد: به دنبال این امر هستیم که در برخی شهرستان‌ها این فضاهای اداری را افزایش دهیم که بخشی از اعتبارات نیز تزریق شده است.

وی با اشاره به پیگیری برای افزایش فضاهای قضایی در شهرستان‌های طبس و خوسف، اظهار کرد: در سطح استان در هیچ حوزه اداری فضای استیجاری نداریم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه بازسازی و توسعه فضاها در دستور کار قرار دارد، افزود: در برخی از مناطق پرجمعیت استان حوزه قضایی نداریم که در این خصوص پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و امیدواریم زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

حمیدی از راه‌اندازی دادگاه عمومی بخش دیهوک خبر داد و بیان کرد: تسهیل در امر خدمات‌رسانی قضایی به مردم منطقه، کاهش هزینه‌های رفت و آمد تا مرکز شهرستان طبس و احساس امنیت بیشتر مردم از برکات راه‌اندازی دادگاه عمومی بخش دیهوک است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تقویت زیرساخت‌ها مطالعاتی در استان انجام شده است، ادامه داد: تلاش داریم در مناطقی که دسترسی مردم به مراجع قضایی مشکل است با تقویت زیرساخت‌ها بتوانیم چارت قضایی را تصویب و دادگاه‌ها را ایجاد کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تقریبا دسترسی مردم استان به مراجع قضایی مطلوب است و دنبال تقویت آن هستیم، یادآور شد: معتقدیم مردم باید با صرف کمترین وقت و کمترین هزینه به مراجع قضایی دسترسی داشته باشند.