#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: درخصوص اقامه نمازجمعه ما نیز تابع دستورالعمل وزارت بهداشت و ستاد استانی مدیریت کرونا هستیم و براساس دستور وزارت بهداشت در صورت شیوع کمتر ویروس کرونا نسبت به اقامه نمازجمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام می‌کنیم.

مولوی سید احمد عبداللهی  افزود: در هفته گذشته به دلیل شیوع بیشتر ویروس کرونا و وضعیت قرمز در شهرستان درمیان ما نیز اقامه نمازجمعه را تعطیل کردیم.

وی گفت: مردم اگر خواسته باشند در مساجد به عبادت و نماز بپردازند حتما ضمن رعایت فاصله اجتماعی از ماسک هم استفاده کنند و برای اقامه نماز سجاد شخصی به همراه داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه (مرکز شهرستان درمیان) بیان کرد: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا ما نیز دستورالعمل‌های بهداشتی را از طریق کانال تلگرامی امام جمعه اهل سنت شهرستان به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم و سوالات شرعی مردم را از طریق پیامک و تلفن پاسخگو هستیم.

وی گفت: مردم همیشه احتمال مبتلا بودن افراد پیرامون خود به ویروس کرونا را در نظر داشته باشند و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا زمینه حفظ سلامت خود و سایر افراد جامعه فراهم شود.

مولوی عبداللهی با اشاره به اینکه در تاریخ جوامع اسلامی نیز چنین بیماری‌های واگیردار شیوع پیدا کرده است بیان کرد: در زمان حیات پیامبر اسلام (ص) نیز طاعون در برخی شهرها و مناطق روی داد که ایشان دستور قرنطینه داد، به این معنا که کسی تا زمان رفع بیماری به آن شهر وارد یا از آن خارج نشود.

وی افزود: مساجد اهل سنت منطقه مانند سایر مساجد برای حضور نمازگزاران ضدعفونی می‌شود و در ۲ هفته گذشته در نمازجمعه اسدیه ماسک رایگان را بین نمازگزاران در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توزیع کردیم.

وی عنوان کرد: همچنین به نمازگزاران توصیه کردیم که در برگزاری نمازجمعه و جماعت ضمن استفاده از ماسک، حتما فاصله اجتماعی یک تا ۲ متر را رعایت کنند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: طبق دستورات اسلام رعایت نظافت، بهداشت و جلوگیری از گسترش بیماری یک وظیفه شرعی، قانونی و عقلی است.

وی اظهار داشت: سلامتی انسان از مهمترین ضرورت‌های اسلام است که همه وظیفه داریم برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به هشدارهای بهداشتی مسوولان و متخصصان توجه کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن کرونا، از مردم خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، هنگام خروج از منزل ماسک بزنند.

مولوی عبداللهی بیان کرد: قرنطینه خانگی بهترین راه برای جلوگیری از شیوع کروناست و باید همه این موضوع را جدی بگیرند و از سفر به سایر مناطق خودداری کنند.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا موضوع بسیار مهمی است و نباید با سهل‌انگاری و بی‌توجهی به نکات بهداشتی، به خطرات آن بی‌توجه باشیم و جان خود و دیگران را به خطر بیندازیم.

امام جمعه اهل سنت اسدیه  اضافه کرد: اسلام آنچه که سلامت انسان را به خطر بیندازد را منع کرده است، پس باید همه مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سلامت خود و دیگر افراد جامعه را مدنظر قرار دهند.

وی گفت: برای رفع بلاها باید ارتباط معنوی خودمان را با خداوند متعال محکم کنیم و با تضرع از خداوند بخواهیم که این ویروس منحوس را از جامعه بشری ریشه‌کن کند.