امام جمعه موقت بیرجند گفت: دشمن امنیت روانی جامعه را هدف قرار داده لذا باید حواسمان را جمع کنیم که اتفاقات اخیر ادامه نقشه‌های شوم قبلی است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد، افزود: امنیت روانی مساله بسیار مهمی است و نباید اجازه دهیم لطمه ببیند.

وی گفت: توطئه‌های اخیر دشمن همچون شروع پدیده مسمومیت دانش‌آموزان از قم نشان داد که آنها به دنبال اسلام‌هراسی و روحانیت‌هراسی در جهان هستند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمنان در اغتشاشات اخیر کشور شکست خوردند و اکنون به دنبال توطئه جدیدی هستند که معروف به پدیده مسمومیت دانش‌آموزان شده اما عجیب است که از قم شروع کردند.

وی افزود: جریان کرونا هم ابتدا از قم شروع شد لذا با این اقدامات به دنبال اسلام‌هراسی و روحانیت‌هراسی هستند.

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره رسیدگی به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان گفت: در این خصوص مسئولان نظام وظایف مشخصی دارند و تلاش می‌کنند اما این مساله بسیار مهم باید از سوی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با جدیت دنبال شود.

وی تصریح کرد: دست‌هایی در کار است و بدون شک گروه‌هایی دست دارند که تاکنون افرادی شناسایی شده‌اند و این جنایت بزرگ غیرقابل اغماض است چرا که معصوم‌ترین افراد جامعه، امنیت عمومی و آرامش خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: عاملان این جنایت بزرگ باید شناسایی و دستگیر شوند تا به مجازات بدون اغماض و بدون عفو برسند زیرا مساله امنیت شوخی بردار نیست.

وی افزود: دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید با مسببان این اقدام برخورد قاطع داشته باشند تا کسی جرأت چنین کارهای شومی را نکند و دشمنان از هیبت و برخوردهای به جای نظام بترسند.

حجت‌الاسلام نوفرستی عنوان کرد: انقلاب اسلامی به برکت آگاهی مردم و رهبری پبامبرگونه امام خمینی (ره) به ثمر رسید لذا دشمنان از همان ابتدا اصل انقلاب و اسلام را هدف قرار داده و از هیچ توطئه و هجمه‌ای فروگذار نکردند.

وی گفت: امام راحل از همان ابتدا نظام طاغوت و مستکبران عالم را هدف قرار داد و انقلاب را زمینه‌ساز حکومت جهانی امام عصر (عج) اعلام کرد لذا به استکبار و صیونیست‌ها هشدار داد که باید بساط خود را جمع کنند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: از همین رو دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کرده لذا شاهد جنگ تحمیلی هشت ساله بودیم و جریان تکفیری و داعش هم مساله کوچکی نبود که علیه اسلام راه‌اندازی شد.

وی افزود: تحریم‌ها دسیسه دیگر دشمنان بود اما مقام معظم رهبری در سال ۲۰۱۵ اعلام کردند که ۲۵ سال دیگر چیزی به نام اسرائیل وجود ندارد و باید منتظر بمانیم لذا آنها هم در مقابل تلاش دارند که نظام جمهوری اسلامی نباشد.

حجت‌الاسلام نوفرستی اظهار داشت: شکست دشمنان در عرصه‌های مختلف را تاکنون شاهد بوده‌ایم و پیروزی‌های مختلف در صحنه‌های بین‌المللی را همواره شاهد هستیم، اقتدار دریایی ایران هم این روزها در سطح منطقه و جهان مطرح است.

وی گفت: عصبانیت رژیم صهیونیستی در سفر اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران را دیدیم و نشست فلسطینی‌ها و روسیه در دمشق هم نشان داد که نقشه‌های دشمنان برای تفرقه‌افکنی نقش بر آب شده است.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: انسجام و همدلی جبهه مقاومت در مقابل دیدگان جهان موجب عصبانیت دشمنان اسلام شده و هشدار به رژیم صهیونیستی، رسیدگی به زلزله‌زدگان در دو کشور ترکیه و سوریه هم برای نظام جمهوری اسلامی مهم است.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه راه نجات انسان در تبعیت از دین خداست گفت: دشمنان با همه توان نمی‌گذارند که در مسیر اسلام حرکت کنیم لذا با استفاده از سرمایه فکر و عقل در درون و تبعیت محض از خدا و رسول خدا و ائمه اطهار باید خود را نجات دهیم.

حجت‌الاسلام نوفرستی با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا افزود: هرچه داریم به برکت رهبری پیامبرگونه امامین انقلاب و از شهداست زیرا شهیدان از بهترین سرمایه یعنی وجود خود گذشتند.

وی تاکید کرد: امروز در جبهه مقاومت وظیفه داریم ضمن گرامیداشت شهدا به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز بپردازیم و خانواده ایثارگران و شهدا را تکریم کنیم.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه حفظ سرمایه معنوی برای انسان اهمیت دارد و از لحاظ عقلی و دینی مورد تاکید است گفت: انسان برای سرمایه‌های مادی این تلاش را دارد و مراقبت به افزودن مال مورد توجه است اما بالاترین سرمایه برای هر شخص ایمان و عمل صالح بوده که باید از آن مراقبت کرد.

وی عنوان کرد: مسلمانان دارای تمدن اصیل هستند که پیشینه آن در دعای ندبه به زیبایی بیان شده و ریشه در تاریخ بشریت از حضرت آدم (ع) تا پیامبر خاتم (ص) دارد لذا دشمنانی که در مقابل دین اسلام جسارت می‌کنند می‌دانند مقابله با یک تمدن ریشه‌دار راحت نیست.

حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: این تمدن اسلامی با ظهور حضرت مهدی (عج) آینده‌ای درخشان را به جامعه نوید می‌دهد و زمینه‌ساز تحول در انسان است، وعده ظهور امام زمان در همه کتب آسمانی آمده و حتی خداوند در قرآن با آن عصر قسم یاد می‌کند.

وی همچنین گفت: در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان لازم است مساجد هم غبارروبی شود تا با جلای روح و جسم آماده مهمانی خدا شویم.