?استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم با هر گرایش سیاسی، گوش به فرمان ولایت و رهبری، ثابت قدم در جهت رسیدن انقلاب اسلامی به قله های رفیع اهداف انقلاب در حرکت هستند.
ملانوری با بیان این مطلب در مراسم تقدیر از مقام شامخ شهدای مدافع سلامت که در محل مزار شهدای گمنام در محوطه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، گفت: در کنار حضور و مشارکت مداوم مردم در همه بزنگاه های انقلاب اسلامی، رهبری های حکیمانه ، عالمانه و خردمندانه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی )از دلایل موفقیت نظام اسلامی است که دیگر جوامع بشری از آن محروم می باشند.
?وی به توفیقات انقلاب اسلامی در ۴۲ سال گذشته که مبین رشد جهشی کشور در همه عرصه هاست اشاره کرد و گفت: موفقیت های کشور در بخش های مختلف، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، از رشدی بسیار چشمگیر حکایت دارد که علیرغم همه تنگناها رقم خورده است.
?استاندار با تبریک ایام ا… دهه مبارک فجر و تقارن آن با ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و میلاد مبارک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تصریح نمود: حضوردر مقرّ عملیاتی لشکر بزرگ دفاعی مدافعان سلامت به جهت تجلیل از عزیزانی است که همچون رزمندگان ما در ۸ سال دفاع مقدس عمل نمودند.
?ملانوری با تقدیر از خانواده شهدای بزرگوار مدافع سلامت گفت: در طول یکسال گذشته در راستای مبارزه با کرونا خانواده های این عزیزان، بیشترین سرمایه گذاری را برای سلامتی مردم انجام داده اند.

?وی افزود: از همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی که در گوشه گوشه استان برای سلامت مردم اقداماتی طاقت فرسا و سخت را انجام داده اند، تقدیر می نمایم .
?استاندار اظهار داشت: مردم قدردان مجاهدت ها و ایثارگری های شهدای مدافع سلامت هستند و نام این عزیزان در این دوره از تاریخ انقلاب ثبت خواهد شد .
?ملانوری به روحیه انقلابی مردم در سال های عمر پربرکت نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: مردم در همه دوران های انقلاب با روحیه انقلابی و جهادی در صحنه های مختلف حاضر بودند و با حضورشان این بحران مهم و نوپدید را نیز پشت سر خواهند گذاشت.
?وی با اشاره به پیش بینی های جهانی در خصوص آمار فوتی های کشورمان در کرونا و رسیدن آن به رقم هزار فوتی روزانه، تصریح نمود: میزان ابتلا های کرونا در کشورهای آمریکایی و اروپایی که خود را طلایه دار علوم و تکنولوژی و داعیه دار پیشرفت و توسعه در سطح جهان می دانند بر همان میزان پیش بینی شده، در حال پیشرفت می باشد اما امروز آمار مرگ و میر در جمهوری اسلامی ایران دو رقمی شده است.
?استاندار از موفقیت های استان در مبارزه با بیماری کرونا گفت و اظهار داشت: با هم افزایی ایجاد شده در استان که حاصل تلاش مدافعان سلامت ، رسانه ها و عموم مردم می باشد، آمار مرگ و میر این بیماری در استان هفته هاست که به کمترین میزان خود در طول یکسال اخیر و به صفر یا نهایتاً یک یا دو نفر در روز رسیده است.
?وی ادامه داد:بر اساس آیات شریف قرآن کریم اگر کسی یک نفر را زنده کند ، گویی جامعه بشری را زنده کرده و بالعکس، لذا با این اعتقاد همه کمک کردند تا مردم در سلامت و آرامش به سر ببرند.
?ملانوری به موفقیت کشورمان در مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: امروزه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز در مدیریت بیماری کرونا مطرح است.

?وی با بیان فرمایش مقام معظم رهبری(حفظه ا…) در خصوص قرار داشتن نظام اسلامی در برابر جنگ روانی و تبلیغاتی نظام سلطه متذکر شد: نظام ما در برابر دو جنگ روانی و تبلیغاتی نظام سلطه قرار دارد و شبکه ها و کشورهای معاند سعی دارند تا یأس و نا امیدی را به مردم تزریق نمایند اما نتیجه ای که در صحنه عمل و در سطح کشور رقم خورده، موفقیت ما در مدیریت بیماری کرونا بود.
?شایان ذکر است: در این مراسم از مقام شامخ سه مدافع سلامت استان، منصوره حسینی (بهورز روستای مهموئی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند) ، کاظم احمدی (از نیروهای کادر بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی شهرستان طبس) و دکتر سید مرتضی وجدان (مدیرکل فقید بیمه سلامت خراسان رضوی ) تقدیر شد.