مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: بیش از هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان و ۱۳۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری برای ۳۳ طرح کلان اقتصادی در این استان انجام شده است و افتتاح آنها در دهه فجر برای سه هزار و ۵۶۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

 مجتبی شریعتی‌فر روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بهره‌برداری از ۳۳ طرح کلان اقتصادی در استان خراسان جنوبی همزمان با دهه فجر امسال آغاز شد که از این ۳۳ طرح کلان اقتصادی، ۲۱ پروژه در حوزه احداث گلخانه، ۲۳ پروژه آبیاری نوین، ۲۷ پروژه احیا و مرمت قنوات، ۱۲۳ پروژه در حوزه اشتغال صنایع دستی، چهار پروژه در حوزه اقامتگاه بوم‌گردی و سایر موارد است.

وی افزود: تولید شمش فولاد، واحد برش سنگ‌های گرانیتی، کارخانه هیدروکربن و کارخانه تولید لوازم آرایشی از جمله پروژه‌هایی است که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از مرز به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصادی استان نام برد که به عنوان یک مزیت همواره مورد تاکید استاندار است و گفت: سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در نقاط مرزی استان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: پروژه ذخیره‌سازی هیدروکربن و ترانشیپ سوخت در منطقه ویژه اقتصادی مرز مشترک ایران و افغانستان از جمله پروژه‌های زیرساختی است که در دهه فجر با حضور استاندار افتتاح شد.

شریعتی‌فر با اشاره به اقدامات یک سال و نیم دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از هشت هزار و ۵۴۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، گردشگری، میراث فرهنگی و مشاغل خانگی استان انجام شده است.

وی گفت: ایجاد ۱۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی و پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه‌گذاران از جمله اقدامات دولت سیزدهم در خراسان جنوبی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی به اقدامات شاخص حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: با دستور استاندار، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با هدف احیای واحدهای راکد و غیرفعال همچنین واحدهایی که زیر ظرفیت اسمی فعال هستند در محل واحدهای تولیدی و صنعتی با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط، بانک‌های عامل و صنایع تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: با پیگیری و اقدامات انجام شده در این مدت ۱۹۹ واحد تولیدی و صنعتی استان به چرخه تولید بازگشته است.

شریعتی‌فر گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در خراسان جنوبی نسبت به آذر سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز با پنج درصد رشد به بیش از ۹۱ میلیون دلار رسیده است.

همزمان با دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ‌زنی هزار و ۲۵۲ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد هزار و ۱۱۵ پروژه افتتاحی است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور