#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: چه بسا با مصرف برخی مواد در دوران شیوع کرونا، علائم آلرژی هم به آن اضافه می‌شود، سیستم ایمنی و بدن شخص تحریک شده و مشکل چند برابر شود.

مریم نواب‌زاده  اظهار کرد: شناخت علایم خطر کرونا، بخصوص در افراد دارای ضعف ایمنی، مهم است.

وی افزود: به علت خفیف بودن علائم اولیه ابتلای به واریان اُمیکرون، یا به علت خفیف بودن علائم یا منفی بودن تست PCR  بسیاری از افراد مبتلا یا آن را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند.

نواب زاده بیان کرد: با توجه به شیوع بسیار بالای ابتلای به واریان اُمیکرون باید بدانیم  وجود چه علائمی را به حساب ابتلا به کووید بگذاریم که گلودرد یا سوزش گلو؛ خشونت صدا، خشکی گلو و صاف کردنهای مکرر گلو، آبریزش بینی، سینوزیت، عطسه و درد عضلات،بدن درد، کمر درد یا گردن درد از مهم ترین این علائم است.

وی تصریح کرد: ضعف و خستگی، گرفتگی بینی، سردرد، سرگیجه، سرفه، گیجی، تهوع و استفراغ و علائم گوارشی اسهال و مدفوع شل، بی اشتهایی، تب، تعریق شبانه، کنژنکتویت یا عفونت و التهاب ملتحمه چشم، راش پوستی و از دست رفتن حس بویایی یا چشایی از دیگر علائم است.

وی بیان کرد: افرادی که دارای علایم و نشانه های سرماخوردگی هستند به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا(سویه امیکرون) از حضور در مهمانی و همچنین دید و بازدیدهای نوروزی اجتناب کنند.

این متخصص طب سنتی اظهار کرد: این قبیل افراد همچنین باید به صورت جدی از تماس با سالمندان و همچنین ارتباط با افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای(قلبی، عروقی و تنفسی) پرهیز کنند چرا که آسیب پذیری این گروه از افراد در برابر ویروس کرونا بسیار بیشتر است.

وی بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی، آغاز سفرها و همچنین افزایش میزان مهمانی و دورهمی های خانوادگی، رعایت دقیق و کامل موازین بهداشتی و همچنین اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا برای پیشگیری از شیوع ویروس و ابتلا به کرونا بسیار مهم و قابل توجه است.

نواب زاده اظهار کرد: در مبتلایان به کرونا ویروس بعضی افراد علائم سردی (کندی و ضعف شدید، سردی بدن و انتهاها، خواب آلودگی، افسردگی) غالب است و در بعضی(اکثراً)، علائم گرمی غالب است؛ علائم روزهای اول با روزهای بعدی متفاوت است.

وی ادامه داد: در نتیجه همه این موارد باید لحاظ شوند و درمان هر فرد باید با توجه به مرحله بیماری و علائمی باشد که نشان می‌دهد؛ در روزهای اول ابتلا به ویروس های تنفسی (دو تا سه روز اول) معمولاً علائم حرارت بارز است مانند داغی بدن(تب)، داغی سر و صورت، سرخ شدن صورت و چشم ها یا ته گلو، تورم گلو و همچنین خارش در نواحی سر و صورت و چشم و گوش.

وی افزود: در این مرحله مصرف گرمی جات به خصوص در افراد با مزاج گرم باید محدود شوند مانند تندی ها، شوری ها، شیرین ها و یا مواردی همچون دمنوش ها یا بخورهای گرم (بابونه، آویشن، نعنا، اوکالیپتوس)، عسل، خرما، زنجبیل، مغز گردو یا پسته. چه بسا با مصرف این مواد علائم آلرژی هم به آن اضافه می‌شود، سیستم ایمنی و بدن شخص تحریک شده و مشکل چند برابر شود.

نواب زاده بیان کرد: در این مرحله مصرف مواد رو به خنکی در این افراد توصیه می شود مانند: دمنوش گل ختمی، پنیرک، بنفشه و عناب در آبجوش و صاف شده مصرف شود.