محمد شفیعی فرماندار شهرستان خوسف در کمیته اشتغال و کارگروه هماهنگی بانک های شهرستان با بیان اینکه تاکنون ۳۰ طرح با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان از شهرستان خوسف در کارگروه اشتغال استان تصویب شده و به بانک های عامل ارسال شده است که متاسفانه در بانک های عامل استان در پرداخت تسهیلات گزینشی عمل می کنند.
وی بابیان اینکه دو طرح مشابه در دو شهرستان با زیرساخت های مشابه تسهیلات برای یکی که بعدتر معرفی شده تسهیلات آنها پرداخت میشود در صورتی که پرداخت تسهیلات طرح دیگر هنوز در نوبت پرداخت می باشد.
شفیعی یادآور شد لازم است ۴ بانک عامل پرداخت کننده تسهیلات روستایی جهت رفع ابهامات نسبت به اعلام میزان تسهیلات پرداختی هر شهرستان به تفکیک به مردم گزارش بدهند.
وی گفت در راستای احقاق حقوق سرمایه گذاران هیچگونه کوتاهی توسط دستگاه اجرایی پذیرفتنی نیست و لازم است این دستگاه نهایت همکاری با سرمایه گذاران داشته باشند.
فرماندار خوسف با گلایه از عدم جذب تسهیلات اعتبارات صندوق توسعه ملی برای جامعه هدف عشایر نیز یادآور شد افرادی که نمی توانند این تسهیلات را دریافت کنند نسبت به معرفی افراد جایگزین اقدام کنند و از طرفی بانک ها نیز نباید در پرداخت تسهیلات به جامعه عشایری سخت گیری داشته باشند.
شفیعی افزود: در بیان واقعیت ها به مردم هیچگونه ملاحظه را در نظر نخواهم گرفت و هر گونه کوتاهی که باعث از بین رفتن حقوق مردم شهرستان شود قابل گذشت نیست.
شفیعی اظهار داشت: برگشت تسهیلات از شهرستان قابل قبول نمی باشد و افرادی که توانایی جذب تسهیلات را ندارند در اسرع وقت نسبت به معرفی افراد جایگزین به بانک های عامل اقدام کنند.
وی ادامه داد: در بحث اعتبارات تسهیلات روستایی طرح های زیرساختی ارزشمندی به بانک های عامل معرفی شده است که در صورت راه اندازی آنها اتفاقات بسیار ارزشمندی در شهرستان رقم خواهد خورد.
فرماندار خوسف اظهار کرد: در سال گذشته دستگاه های اجرایی شهرستان در جذب تسهیلات عملکرد خوبی داشتند که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده سازمان برنامه و بودجه با نهادهای حمایتی و بانک های عمل در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی جامعه هدف این نهاد ها یادآور شد در سالجاری در پرداخت تسهیلات به اینگونه افراد مشکل خاصی نخواهد بود که بایستی از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد

شفیعی با اشاره به اینکه جابجایی سهمیه ها اعتبارات تسهیلات بر اساس رسته های اعلامی با دستور استاندار محترم قابل جابجایی است افزود: با این امکان در پرداخت تسهیلات در رسته های مختلف تسهیل خواهد شد

فرماندار خوسف اعلام کرد: در سال گذشته در جذب تسهیلات طرح پشتیبان مشاغل خانگی میزان خوبی جذب شده است ابراز امیدواری کرد در سالجاری نیز نسبت به سال گذشته در این زمینه نیز رشد قابل قبولی داشته باشیم

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله