#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ۱۱ شهرستان استان، ۹ شهرستان دفاتر شورای نگهبان ملکی دارند، گفت: دفتر شورای نگهبان در شهرستان خوسف در حال ساخت بوده و در شهرستان زیرکوه این دفتر وجود ندارد.

حجت الاسلام مهدی یعقوبی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: شورای نگهبان از اهمیت و جایگاه قانونی بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان نقش مهمی را در زمینه حفاظت و صیانت از شرع مقدس و قانون اساسی در مجموعه نظام جمهوری اسلامی بر عهده دارد، افزود: به همین دلیل مورد آماج حملات بدخواهان نظام و رسانه‌های گفتاری و شنیداری داخلی و خارجی قرار گرفته و با توجه به اهمیت جایگاه آن دلسوزان نظام با چشم افتخار و قداست و احترام به مجموعه شورای نگهبان نگاه می‌کنند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان‌جنوبی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که یکی از نقاط متصل که مورد بمباران تبلیغاتی قرار می‌گیرد شورای نگهبان است و آنان از وجود این دستگاه مهم و اثرگذار ناراحت هستند.

یعقوبی با بیان اینکه شورای نگهبان سه وظیفه اساسی و مهم را بر عهده دارد، ادامه داد: نظارت بر مصوبات قانونی مجلس، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات مهم و اثرگذار از مهم ترین وظایف شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه در ۹ شهرستان دفاتر شورای نگهبان ملکی هستند؛ دفتر شورای نگهبان در شهرستان خوسف در حال ساخت بوده و در شهرستان زیرکوه این دفتر وجود ندارد، گفت: شبکه نظارتی بصیر، جوان و پویا، با نشاط و انقلابی در خراسان‌جنوبی وجود دارد و در انتخابات سال گذشته ۳۳۰۰ نفر در ۱۰۲۴ شعبه اخذ رای به کار گرفته شدند.

یعقوبی با بیان اینکه ۷۶۰۰ نفر در شبکه نظارت خراسان‌جنوبی ثبت شده‌اند، گفت: از این تعداد ۴۵۰۰ نفر پرونده فعال دارند و  ۳۶۰۰ نفر مرد و ۹۰۰ نفر زن هستند که در شبکه نظارت در ایام انتخابات همکاری دارند و حدود ۵۳ درصد زیر ۴۵ سال هستند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان‌جنوبی بیان کرد: در شبکه نظارت به اهتمام اعضای ستادی دفاتر همکاری‌های خوبی وجود دارد و انتخابات در استان با کمترین و تخلف در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود و آرای مردم حق الناس است که پاس داشته می‌شود.