مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: امسال ۴۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای بحث اشتغال زایی به بهزیستی خراسان جنوبی تخصیص پیدا خواهد کرد که نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش دارد.

علی عرب نژاد، امروز سه شنبه ۲۲ تیرماه در نشئت خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: این سازمان خدماتی را به صورت عام و خاص به جامعه ارائه می‌دهد و در این راستا بیش از ۷۰ وظیفه بر عهده سازمان بهزیستی قرار دارد.

وی افزود: شعار امسال هفته بهزیستی “بهزیستی در گام دوم انقلاب، هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده” در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: هم‌اکنون ۲۱ خانه کودک در استان برای ارائه خدمات به ۲۱۹ کودک بی سرپرست فعالیت دارند.

وی افزود: در سال گذشته برای ۱۴۲ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش در سطح استان اشتغال ایجاد شده بود.

عرب نژاد با بیان اینکه ۳۷۰ کودک تحت پوشش بیمه آتیه در سطح استان هستند، تصریح کرد: ۱۱۵۹ زن سرپرست خانوار در حال حاضر تحت پوشش بیمه زنان و دختران روستایی در سطح استان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به خدمات به معلولان در حوزه مسکن، بیان کرد: ۲۹۸۶ واحد مسکونی تا پایان سال ۹۹ در استان احداث شده است که از این تعداد ۲۲۷۹ واحد به متقاضیان تحویل داده شده و مابقی در مراحل انتهایی احداث قرار دارند و ۸۱ واحد فردا به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت‌های مردمی در سال ۹۹، تصریح کرد: بیش از ۲۴ میلیارد تومان سال گذشته کمک مردمی جمع آوری شد که این میزان نسبت به سال قبل آن ۸۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: تسهیلات اشتغال زایی در سال ۹۹ به ۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید و رشد قابل توجهی داشته است و در سال گذشته برای ۵۷۸ نفر اشتغال ایجاد شد.

عرب نژاد اظهار کرد: امسال ۴۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای بحث اشتغال زایی در سال ۱۴۰۰ به بهزیستی خراسان جنوبی تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۱۲۳ هزار و ۷۲۰ نفر از خدمات عام سازمان بهزیستی استان بهره مند شدند، افزود: ۴۲ هزار و ۵۶۲ نفر تحت پوشش از خدمات خاص استفاده می‌کنند که بیش از ۱۴ هزار نفر از این تعداد مستمری بگیر دائمی هستند و در حال حاضر تحت پوششی جدیدی نداریم.

عرب نژاد تصریح کرد: در حال حاضر ۳۶۰۸ نفر پشت نوبتی در استان داریم تا از خدمات بهزیستی استفاده کنند و این چالش مربوط به کل کشور است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷۳۷ نفر از خدمات ژنتیکی بهزیستی استفاده کرده‌اند، بیان کرد: در این راستا ۱۷ میلیارد و ۹۵ میلیون ریال صرف خدمات مشاوره ژنتیکی در استان طی سال گذشته شده بود.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۳۱ هزار و ۴۵۳ کودک در استان غربالگری بینایی شدند، گفت: در سال گذشته ۳۳۶ نفر از معتادین متهاجر از خدمات استفاده کردند.

عرب نژاد با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در زمینه غربالگری تشخیص شنوایی زودهنگام رتبه سوم کشوری را در سال ۹۹ کسب کرد، اظهار کرد: در این راستا ۱۳ هزار و ۲۲۶ نوزاد طی سال گذشته مورد غربالگری تشخیص شنوایی قرار گرفتند و ۴۳ کودک مبتلا به مشکل شنوایی خفیف و عمیق شناسایی شدند و ۲۷ کودک سمعک دولتی دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۴۶۴ وسایل کمک توانبخشی بین معلولان تحت پوشش در سطح استان توزیع شده است.