نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: احزاب باید برای رفع مشکلات مختلف در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مسائل دیگر ضمن همفکری، از صاحب نظران نظرخواهی و راه‌حل پیدا کنند و به مسوولان اجرایی ارائه دهند.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار جمعی از مسوولان احزاب و فعالان سیاسی بیرجند ضمن تبریک حلول ماه ذی‌الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) افزود: یک مجموعه به نام حزب به طور مسلم متکی به اصول و پایه‌هایی است.

وی گفت: ما انسان هستیم و انسانیت بالفطره، عقل، فطرت، اصول و وجدانی دارد، ما در هر جریانی قرار بگیریم فعالیت مبتنی بر اصل انسانیت‌مان را پیدا می‌کنیم و این مطلق نیست، در چارچوبه‌ای است که انسانیت اجازه بدهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: شما امروز در دنیا شاهد مسائلی هستید که در هیچ قالبی حتی شاکله حیوانیت نمی‌گنجد.

وی بیان کرد: در زمانی به مسوولین وقت یمن به رییس جمهور مستعفی این کشور به صورت صادقانه گفتند، شما رییس جمهور هستید و ما در چارچوب قانون در خدمت شما هستیم اما او درخواست آنها را نپذیرفت و استعفا داد، قهر کرد و رفت با سعودی‌ها، اماراتی‌ها، آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و دیگر شیاطین یکی شد و به جنگ کشور و مردم خودش آمد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: هفت سال از جنگ گذشته و بر مردم یمن سختی‌های زیادی وارد شده و آرامش از آنها گرفته شده، شهرها ویران شده، مردم کشته شدند و قحطی و گرسنگی ایجاد شده است، این آقا هنوز هم در همان ائتلاف شیاطین علیه مردم و کشور خودش حضور دارد، این چه ائتلاف و حزبی است؟ شما در جای جای دنیا می‌بینید که متاسفانه چنین چیزهایی رایج است.

وی اظهار داشت: ما انسان هستیم، وقتی قرارداد می‌گذاریم این قرارداد ما براساس اصول انسانی است و انسان طالب عدل است، انسان بی‌محبتی را نمی‌خواهد و تابع محبت است.

امام جمعه بیرجند گفت: قبل از بعثت در مکه یک عده آدم مقتدر، پولدار و خودخواه بر مردم، زوار و مسافرین ظلم و جور می‌کردند، زور می‌گفتند و دور از عدالت حرف می‌زدند، عده‌ای از مردم تشکیلاتی برای مقابله با این ظلم راه انداختند، به دلیل اینکه این تشکیلات و حزب در چارچوبه فطرت انسانی و پناه مظلومین بود پیامبر اسلام (ص) نیز عضو آن شد.

وی افزود: شرط اولیه ورود به هر تشکیلاتی این است که برخلاف فطرت، وجدان، عدالت، عقل و منافع مردم نباشد چون ما انسان هستیم پس پایه تشکیلات و احزاب باید بر مبنای اسلام باشد.

وی گفت: خدای متعال بهترین برنامه را برای زندگی انسانی قرار داده، او هم مالک و صاحب ما است، هم نیازهای ما را می‌داند و هم نیازی ندارد که بخواهد در این قراردادها منافع خودش را در نظر بگیرد و تمامش نفع ما است، در دین خدا همه چیز برای ما خیر سنجیده شده است، ما هم وارد هر تشکیلاتی که می‌شویم، شرطش این است که برخلاف دین اسلام نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: اولین تصدیق اسلام مسائل عقل، فطرت، وجدان، محبت است و اصل در دین است چون دین متکی به فطرت است.

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که یک فقیه، عارف، فیلسوف، متکلم، فوق تخصص در دین شناسی است، می‌فرماید: انقلاب ما اسلام ما است نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد، ما به عنوان انقلابی ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شویم اما این ربطی به انقلاب ندارد، چون اسلام هیچ اشتباهی نمی‌کند و بالادست ندارد اما مسلمان ممکن است مرتکب اشتباهات زیادی شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: انقلاب سند دارد و آن قانون اساسی ما است، اگر من به هر نحوی به دیگری ظلم یا حق کسی را ضایع کنم اگر نماز شب هم بخوانم فایده‌ای ندارد چون برخلاف دین عمل می‌کنم، اصل دوم ما اسلام و دین ما است.

وی اظهار داشت: اصل سوم هم انقلاب است که انقلاب هم دقیقا همان دین است و دین همان فطرت است.

وی گفت: وقتی این اصول اجرا شد من برای خودم خیر می‌شوم؛ چون در فطرت، عقل، شرع و انقلاب شر نیست بلکه خلاف‌های ما شر است، اگر ما به این اصول پایبند باشیم به خود خیانت و مردم خیانت نمی‌کنیم، آنچه که از دست من ساخته است عمل می‌کنم و چیزی هم که از دستم ساخته نیست در قبال آن تکلیفی ندارم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: توجیه ندارد که ما به خاطر حزب، ظلم را توجیه کنیم، افراد در هر حزبی که باشند نباید کار ناپسند و مدیریت ضعیف را بپذیرند و فطرت همین است.

وی گفت: وقتی یک حزب براساس اصول سه‌گانه و عقل و فطرت و منافع مردم تشکیل شد باید بنشیند و برای حل مسائل و مشکلات مختلف مردم تلاش کند و به عنوان یک حزب از مسوولان اجرایی، قضایی یا تقنینی بخواهد که فلان کار که به نفع مردم است را انجام دهند، این حزب یک حزب خوب است به هر اسمی که می‌خواهد باشد.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: احزاب باید برای رفع مشکلات مختلف در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مسائل دیگر با هم بنشینند، فکر کنند، از صاحبنظران نظرخواهی و جمع‌بندی کنند، راه حل پیدا کنند و به مسوولان اجرایی ارائه دهند که این برای همه خیر است.

وی افزود: گروهی در جمهوری اسلامی اسم خود را حزب می‌گذارند، بعد می‌بینیم که آمریکا و اسرائیل و انگلیس از این حزب حمایت می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به جایگاه تبیین سیاسی و بصیرت‌افزایی توسط احزاب گفت: عده‌ای در فتنه ۸۸ شعار دادند که انتخابات بهانه است و جمهوری اسلامی نشانه است، پشتیبانی اینها هم توسط صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها صورت می‌گرفت.

وی گفت: شما در حمایت از کاندیدای خود آمدید اما چرا وقتی دیدید دشمنان دارند از زبان شما حرف می‌زنند، فتنه راه انداختند و بحث براندازی را مطرح کردند؟ چرا از مسیری که صهیونیست برایتان ترسیم نموده خارج نشده‌اید؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف اصلی براندازی نظام است است؛ حزب و رییس جمهور و اینها بهانه است و براندازی نشانه بود؛ اما شما (برخی گروه‌های سیاسی) باز هم ایستادید، چرا دشمن را تکذیب نکردید و از آنها اعلام برائت نکردید و به مردم نپیوستید؟ این می‌شود حزب یا گروه سیاسی؟ این که حزب نیست، این براندازی جمهوری اسلامی است.

وی گفت: ما خیلی خوشبختیم که دوستان ما در چارچوبه‌ای هستند که آن چارچوبه تغییرناپذیر است، ما بنا نداریم کافر و منافق شویم، ما بنا داریم براساس فطرت خداپرست باشیم و باید براساس اسلام اجرای عدالت کنیم.

وی با اشاره به حدیث لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَهً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَهً، خاطرنشان کرد: شما شاهد هستید که برای بیماری کرونا و یکسری بیماری‌های دیگر غربالگری می‌کنند، افراد در جامعه نیز غربال می‌شوند که چه کسی مریض است و چه کسی مریض نیست، کسی که مریض باشد باید بخوابد تا اصلاح شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: انسان سالم؛ انسانی است که در هر جریانی که واقع شود هیچ وقت از خود و خدا دست بر ندارد، کسی که به سادگی از خود و خدا دست بر می‌دارد به درد هیچ چیزی نمی‌خورد، او از حیوان هم پست‌تر است.

وی افزود: مردم و مسوولان شریف ما ان شاءالله از آن گونه آلودگی‌ها پاک هستند و غرضشان خدمت است اما تنها نمی‌شود کارها را انجام داد و باید به صورتی جمعی انجام شود چون همفکری، مشورت، کارشناسی و تخصص می‌خواهد.

امام جمعه بیرجند گفت: آنها در یک حزب جمع می‌شوند و در امور مختلف برای مردم و کشور خود براساس آنچه که به نفع است تصمیم می‌گیرند، این هم یک کار دنیایی و هم آخرتی است، هم یک کار حزبی و هم یک کار اسلامی است که خیلی هم خوب است.