?رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ جهادی اگر بر مسایل اقتصادی حاکم شود دستاوردهای زیادی به دست می‌آید که نمود این موضوع را در تفاوت بین صنعت هوافضا و صنعت خودرو سازی می‌توان مشاهده کرد.
محمدباقر قالیباف با بیان این مطلب در سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی جامعه امروز مربوط به کمبود امکانات و منابع انسانی نیست، امروز در حوزه تولید دانش که محل تولید ثروت است، بهترین جوانان را در بهترین شرایط سنی داریم که شاید چند سال دیگر این پنجره جمعیتی را نداشته باشیم لذا این فرصت بزرگ در اختیار است.
?رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ضعف ما در اندیشه‌ها و باورهاست که باید به سنت الهی تکیه دهیم و به گونه‌ ای مدیریت کنیم که شامل عنایت خداوند متعال شویم لذا امروز به سازمان رزم ما که کارآفرینان و جوانان هستند، باید توجه ‌کنیم و فرصت در اختیار آنان قرار دهیم.
?قالیباف با اشاره به وضعیت تورم در کشور یادآور شد: امروز ۱۲۰ هزار دلار ثروت و بیش از ۲۵ درصد تورم در کشور داریم که یک چالش بوده روزی هم که درآمد کشور از محل نفت ۲۰ هزار دلار بود باز هم ۲۵ درصد تورم داشتیم پس داشتن پول، تورم را کم نمی‌کند.
??مردم و جوانان در میدان کار جهادی قرار گیرند
?رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان باید این مسئله را مطالبه کنند و در میدان این کار قرار گیرند کما اینکه در مقطع دفاع مقدس همین روحیه حاکم بود.
?وی افزود: دانش‌آموزان، دانشجویان و روحانیون بیش از بقیه قشرها به جبهه رفتند و شهید دادند لذا در این مقطع لازم است جوانان بیش از سایر افراد در میدان باشند.
?قالیباف اظهار داشت: با همه وجود مجلس و دولت در برنامه هفتم تلاش می‌کند این مبانی را به عنوان پیشران‌ های قطعی در دستور کار قرار دهد و از ظرفیت‌های مادی کشور به سمت مبدل سازی حرکت کنیم تا تحول در اقتصاد رخ دهد.
?رئیس مجلس با اشاره به اینکه تکنولوژی اقتصاد گرفتار تفاوت دو فرهنگ بوده که باید توسط جوانان حل شود ادامه داد: در حوزه بازدارندگی نظام سلطه و در رأس آن رژیم صهیونیستی جرأت وارد کردن فشار نظامی به ایران را ندارند اما در حوزه اقتصاد که ضعف‌هایی داریم دشمن آن را نشانه گرفته است.
?قالیباف گفت: در جنگ ترکیبی، دشمن طوری نفوذ کرده که تقابل باور بین نسل‌ ها ایجاد شده و هنوز نمی‌توانیم پاسخ قانع کننده‌ای به نسل جدید بدهیم.
?وی یادآور شد: بیش از دو دهه شده که تکرار می‌کنیم انقلابی و حزب الهی، پیرو حافظ خون شهدا و سرباز رهبری بودن از شاخصه‌های کسی است که خدمتگزار مردم بوده و کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برساند و آسایش و آرامش را از بعد زندگی مادی و معنوی ایجاد کند.
??ثبات اقتصادی هدف دولت و مجلس در برنامه هفتم
?رئیس مجلس با تأکید بر اینکه مردم باید در میان میدان باشند تا با هم مسیر حل مشکلات را طی کنیم گفت: باید با فرهنگ شهدا و روحیه انقلابی در برابر مشکلات بیاستیم تا با هم مسیر حل مشکلات را طی کنیم و امیدواریم در برنامه هفتم دولت و مجلس طوری حرکت کنند که آثار ثبات اقتصادی را سال به سال ببینیم و مردم آن را لمس کنند.
?قالیباف افزود: خورستان به وسیله دو عملیات فتح المبین و بیت المقدس از دست دشمن جدا شد و این عملیات‌ها در فاصله یک سال و اندی انجام شد.
?وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ما سیم خاردار نداشتیم اما همه مردم جهادی به میدان آمدند، عنوان کرد: از آن پس این مقابله دفاع مقدس نام گرفته نه جنگ زیرا محل جهاد را شناختیم، پس ادبیات و باورها عوض شد.
?به گفته وی؛ مردم با جان و مال و جود خود در برابر دشمن ایستادند و لازم است سر تعظیم در برابر این دلاوری ها فرود آوریم.
?رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به خاطر برخی سستی‌های انجام گرفته اکنون گرفتار برخی مشکلات هستیم گفت: عظمت انقلاب و چگونگی چاره اندیشی برای حل مشکلات پیش رو، گرفتاری‌هایی است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.
?وی با اشاره به وضعیت اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی اظهار داشت: بنی صدر رئیس جمهور وقت معتقد بود که زمین بدهیم و زمان بخریم، در زمانی که هیچ امکاناتی در برابر دشمن نداشتیم اما چند ماه اول جنگ با عدم موفقیت رو به رو بودیم.
?قالیباف ادامه داد: شهدای دانشجو دی ماه ۵۹ در هویزه به خاک و خون کشیده شدند اما بعد از اینکه بنی صدر از فرماندهی کل قوا حذف شد و منافقان با فضاحت از کشور فرار کردند کمتر از دو ماه بعد محاصره آبادان شکسته شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور