#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی گفت: آموزش و پیشگیری از مهمترین تمهیدات و دستورالعمل‌های ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی توسط این اداره کل است که تاکنون عملکرد دستگاه‌های استان در این زمینه رضایت‌بخش بوده است.

محمدعلی آخوندی روز یکشنبه افزود: پدافند غیرعامل از هفتم بهمن  امسال کارگروه تهدیدات زیستی و بیوتروریستی را با توجه به انتشار ویروس کرونا برگزار کرد و بلافاصله دستورالعمل‌ها به دستگاه‌های اجرایی ارسال شد.

وی ادامه داد: در همان ابتدا فعالیت قرارگاه زیستی از مهمترین تاکیدات در استان بود که این قرارگاه با ریاست استاندار و جانشینی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) در خراسان جنوبی تشکیل شد.

آخوندی با بیان اینکه در این مدت آمادگی دستگاه‌ها در اولویت قرار گرفت، اظهار داشت: تامین تجهیزات لازم، تهیه بروشورهای آموزشی که ۱۸ هزار پمفلت شب قبل از انتخابات توزیع شد از دیگر اقدامات پیشگیرانه و آموزشی پدافند غیرعامل در این مدت بود.

وی یادآور شد: در کنار مصوبات ابلاغ شده به دستگاه‌های اجرایی گزارشات وضعیت استان در ارتباط با ویروس کرونا روزانه به وزارت کشور و سازمان پدافند غیرعامل ارسال می‌شود و پیشنهاداتی در این زمینه صورت پذیرفت.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس از شهر قم پیشنهاد لغو سفر به این شهر داده شد و از طرفی مدیریت تجمعاتی همچون اعتکاف، برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و پیشنهاد مربوط به تعطیلی دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: اخیرا پیشنهادی دیگر به دانشگاه‌ها به صورت کتبی ارسال شده که دانشجویان از سایر استان‌ها تا فروکش کردن ویروس بر نگردند زیرا قابلیت انتشار ویروس بالا خواهد رفت.

آخوندی ادامه داد: با توجه به لزوم تمهیدات مرزی گروه چک اولیه در مرز ماهیرود مستقر شدند، کارگروه مدیریت افکار عمومی در صدا و سیما تشکیل شد و برای ضدعفونی اماکن عمومی، پارک‌ها و تیم‌های حمل و نقل عمومی مکاتبه لازم صورت گرفته است.

وی در ادامه یادآور شد: رعایت بهداشت فردی از مهمترین عوامل مبارزه با این ویروس است که جز با همکاری جمعی امکان‌پذیر نخواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند دیروز (شنبه) اعلام کرد: آزمایش یک بیمار مشکوک به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی، مثبت و قطعی شد.

محمد دهقانی فیروزآبادی فیروز آبادی افزود: بیمار کرونایی فردی ۵۵ ساله و ساکن بیرجند است که احتمال می‌رود به دلیل مسافرت به تهران آلوده شده است.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت و به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون ۲۶ استان کشور را نیز درگیر کرده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

کلاس‌های حضوری تمامی دانشگاه‌های استان تا پایان هفته جاری تعطیل است و آموزش به صورت مجازی و از راه دور خواهد بود.

همچنین تمامی مدارس خراسان جنوبی بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای سراسر کشور از روز شنبه تا دوشنبه دوازدهم اسفند تعطیل است و دانش‌آموزان می توانند از آموزش مجازی و تدریس در شبکه آموزش سیما بهره‌مند شوند.

ادارات استان نیز از روز شنبه به مدت یک هفته ۲ ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.