#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: یادواره ۵۳ شهید منتسب به خانواده استانداری و فرمانداری‌های تابعه خراسان جنبی همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در مهر ماه برگزار می‌شود.

 ایرنا ناصر ناصری در نشست شورای فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: یادواره ۵۳ شهید خراسان جنوبی باید نمونه‌ای برای بزرگداشت سایر شهدا در دستگاه‌های اجرایی باشد بنابراین اعضای کمیته‌ها همه تلاش خود را برای هرچه بهتر برگزاری این یادواره به‌کار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌‎های ذیل یادواره براساس شرح وظایف به‌خوبی وارد عمل شوند گفت: استفاده از شخصیت‌های مطرح کشوری برای سخنران، مداح و روایتگر در دستور کار باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: فرمانداری‌های استان هم به تاسی از شورای فرهنگی استانداری و برگزاری یادواره شهدا پای کار باشند تا الگویی مناسب برای برگزاری یادواره‌های شهدا در دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره به جهاد تبیین تاکید دارند و یادواره‌های شهدا می‌تواند نقش مهمی در تحقق این موضوع مهم داشته باشد هرچند آموزش برای تبیین باید در دستور کار قرار گیرد.

ناصری گفت: هرگونه پیشرفت و استقلالی که امروز در جمهوری اسلامی ایران نمایان است مرهون جانفشانی و خون رزمندگان اسلام در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل بوده است.

وی با یادآوری این کلام مقام معظم رهبری که “بزرگداشت یاد و نام شهدا برای آینده کشور ما ضروری است و زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست” گفت: با توجه به این تاکیدات می‌طلبد همه ما مسوولان به عنوان خدمتگزاران مردم یاری‌گر فرامین رهبری باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در شرایط فعلی همه دست‌اندرکاران نظام در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکصدا شده‌اند که باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات دوره‌ای جهاد تبیین برای روابط عمومی‌های استان توسط روابط عمومی استانداری، این اقدام را یک نمونه از کارهای ارزشمند در راستای تحقق جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: این برنامه باید مستمر و با حضور سخنرانان مجرب ادامه پیدا کند، چراکه جهاد تبیین از اولویت‌های جامعه امروزی است.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست از برگزاری یادواره شهدای استانداری و فرمانداری‌های خراسان جنوبی همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری (ع) در بیرجند خبر داد و گفت: این یادواره ۱۲ مهر ماه با حضور و سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی و مدیحه سرایی ذاکر برجسته کشوری در حسینیه جماران بیرجند برگزار خواهد شد.

محمود مقامی افزود: قرارگاه ویژه شهدای استانداری تشکیل شده و کار اصلی این قرارگاه بعد از برگزاری یادواره با برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی و پژوهشی آغاز می‌شود تا در هفته دفاع مقدس سال آینده برنامه‌های فکری فرهنگی خوبی در همین راستا انجام شود.

در حال حاضر ۵۳ شهید منتسب به مجموعه استانداری و فرمانداری‌ها در خراسان جنوبی وجود دارد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور