مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۱۲۵ کلاس درس با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان تا مهر امسال در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمود چاوشان افزود: این تعداد کلاس درس در قالب ۴۰ پروژه آموزشی در اکثر شهرستان‌های استان احداث شده است.

وی بیان کرد: اکنون عملیات اجرایی ۲۱۶ پروژه آموزشی با ۴۸۰ کلاس درس را در دست اجرا داریم و در تمامی مراحل ساخت مدارس، خیرین استان مشارکت دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: ۲۶۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه‌های در دست اجرا در استان نیاز است.

وی ادامه داد: مهاجرت و افزایش جمعیت دانش‌آموزان در مساکن مهر به خصوص در شهرستان بیرجند باعث کمبود شدید فضای آموزشی در خراسان جنوبی شده است.

چاوشان گفت: مهمترین مشکل ما در زمینه کمبود فضاهای آموزشی در مساکن مهر به خصوص مرکز استان است به طوری که در واحدهای مسکن مهر استان به احداث  ۳۰۰ کلاس درس نیاز داریم و از این تعداد ۱۹۰ کلاس درس در ۱۰ سایت مسکن مهر بیرجند مورد نیاز است.

سرانه فضای آموزشی شهر بیرجند کمتر از میانگین کشوری 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی عنوان کرد: سرانه فضای آموزشی در شهر بیرجند برای هر دانش‌آموز کمتر از پنج متر مربع است در حالی که میانگین سرانه آموزشی کشوری برای هر دانش‌آموز ۵.۳ متر مربع است و بالاترین مقدار کمبود فضای آموزشی را در سایت مسکن مهر ارتش بیرجند داریم.

وی افزود: در روستاهای حاشیه شهر و شهرک‌های اقماری بیرجند از جمله امیرآباد، حاجی‌آباد و دستگرد به احداث ۷۰ کلاس درس نیاز است و در مساکن مهر سایر شهرستان‌های استان هم به ۱۰۰ کلاس درس نیاز داریم.

چاوشان اظهار داشت: در شهرستان‌های بیرجند و قاینات به دلیل مهاجرت و افزایش جمعیت در سال‌های اخیر اکنون ۴۱ مدرسه در بیرجند و پنج مدرسه در قاین با مجموع حدود ۴۰۰ کلاس درس به شکل دونوبت اداره می‌شوند که ۲۰ هزار جمعیت دانش‌آموزی در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان در چهار ماه نخست امسال را ۲۱ پروژه با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در این مدت افزایش ۱۰۱ درصدی تعهدات خیرین را داشته‌ایم.