?استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی، به لحاظ وسعت، سومین استان پهناور کشور است و به همین اندازه هم می تواند محل کار و خدمت باشد.
ملانوری شمسی با بیان این مطلب در دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان، خاطرنشان کرد: اگر چه جمعیت استان اندک است اما زمینه و فرصت برای کار بسیار زیاد می باشد.
?وی خراسان جنوبی را استانی غنی از ظرفیت های منحصر به فرد و بکر نام برد و تصریح نمود: با وجود این که بخش هایی از استان، عنوان محرومیت را بر خود دارند اما در این منطقه، منابعی داریم که اگر تلاش کنیم از آنها استفاده نماییم، می توانیم در راستای توسعه خراسان‌جنوبی قدم برداریم.
?ملانوری شمسی به تشریح پتانسیل های استان پرداخت و اظهار داشت: نیروی انسانی متخصص و متعهد از بزرگترین منابع توسعه است و خوشبختانه خراسان جنوبی به لحاظ داشتن شخصیت های برجسته در زمینه های علمی، دینی، مذهبی، فرهنگی، مدیریت و اجرا زبانزد و صاحب نام است.
?وی اذعان داشت: معادن و ذخایر معدنی نیز از دیگر فرصت ها برای توسعه به شمار می روند و خراسان جنوبی نیز به جهت وجود ذخایر مس، طلا، کرومیت، ذغالسنگ و… به بهشت معادن مشهور است.
?به گفته وی؛ توسعه صنایع فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در این زمینه می تواند به تولید سرمایه و افزایش اشتغال بینجامد.
?استاندار به تولیدات محصولات کشاورزی استان نیز اشاره کرد و گفت: جایگاه خراسان جنوبی در تولید زرشک، عناب، زعفران، گندم و جو بسیار ارزشمند است.
?ملانوری تأکید کرد: با توجه به کم آب بودن استان، عملیاتی کردن طرح های جایگزین همچون کشت های گلخانه ای در برنامه قرار دارد.
?وی از جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری استان نیز به عنوان فرصت هایی برای توسعه یاد کرد که می بایست در گردشگری سلامت علمی، تاریخی و… مورد توجه قرار گیرد.
?به گفته وی؛ بزرگترین مرز مشترک کشور با افغانستان، وجود چهار بازارچه مرزی و همسایگی با ۵ استان، ظرفیت های بسیار خوبی برای تجارت و بازرگانی است.

?استاندار از شناخت خود از استان خراسان جنوبی گفت و متذکر شد: مطالعات مرتبط، مسئولیت اخیر در وزارت کشور و استفاده از تجربیات آقای معتمدیان سبب آشنایی بیشتر با این استان و ظرفیت های خوب آن شد.
?ملانوری تأکید کرد: معتقدم با بهره برداری از این ظرفیت ها می توان به توسعه دست یافت.
?وی بهره گیری از قابلیت همه اقشار و گروه ها را در اولویت کاری خود برشمرد و گفت: با توجه به نگاه شخصی و تأکید رئیس جمهور باید در انجام همه امور، مشی اعتدالی داشته باشیم و با بهره گیری از شیوه ای معتدل به مردم خدمت کنیم.
?استاندار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان خاطر نشان کرد: با عنایت به این که در سال پایانی عمر دولت قرار داریم، طبیعی است که اقدامات گذشته را با همان انگیزه و البته با سرعت بیشتری پیش می بریم.
?ملانوری گفت: هواپیمای توسعه استان همچنان در حال حرکت است، فقط خلبان آن عوض شده و قرار نیست با این تغییر و جابه جایی، کارها بخوابد.
?وی تأکید کرد: با همه توان و نیرو و با همکاری دستگاه ها و عنایت دولت، اقدامات آقای معتمدیان را ادامه خواهیم داد تا مردم از آن منتفع گردند.
?استاندار با تأکید بر این که بنده با این نگاه که تنها ۷-۸ ماه استاندار باشم به خراسان جنوبی نیامده ام، متذکر شد: اگر چه مقدرات را نمی توان پیش بینی کرد اما با نگاهی بلند مدت کارها را پیش خواهیم برد.
?ملانوری از برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود و ریل گذاری امور برای آینده استان گفت.
?وی تصریح نمود: آن چه در انجام همه فعالیت ها مدنظر قرار دارد، این است که تمامی کارها باید پیوست فرهنگی داشته باشند.
?به گفته وی؛ بنا به توصیه مقام معظم رهبری، بدون توجه به فرهنگ منطقه، نمی توان کاری انجام داد، چرا که فرهنگ هر جامعه، پایه و اساس آن است.
?استاندار اظهار امیدواری کرد: در سایه همدلی و تعامل و همفکری می توانیم توسعه همه جانبه و پایداری را برای استان رقم بزنیم.

ملانوری در ابتدای صحبت، همزمانی انتصابش را با ایام ربیع به فال نیک گرفت و گفت: با توجه به شرایط کرونایی موجود و مسایل و مشکلات ناشی از آن، صلاح ندیدم که منتظر برگزاری مراسم معارفه رسمی بمانم لذا کارم را از روز گذشته در استان آغاز نمودم.
?وی هدف از دیدار خود با نماینده ولی فقیه را استفاده از رهنمودهای ایشان در اجرای برنامه‌های کاری عنوان نمود.
?آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه نیز در ادامه به اشراف ملانوری بر مسائل استان تأکید نمود و با اعلام آمادگی در تحقق برنامه ها، برای وی در انجام برنامه ها آرزوی توفیق کرد.
?آیت الله عبادی