#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: براساس تصمیمات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، جمعیت هلال احمر و سپاه پاسداران با محوریت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مبادی خروجی و ورودی استان را برای مقابله با ویروس کرونا کنترل می‌کنند.

محمدرحیم شهریاری افزود: جمعیت هلال احمر از روز گذشته در شهرستان‌های طبس و فردوس عملیات کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را آغاز کرده است.

وی گفت: طبق مصوبات این شورا تامین نیروی انسانی با هلال احمر و سپاه پاسداران خواهد بود و تجهیزات مورد نیاز نظیر دستگاه تب سنج، لباس مخصوص، مواد ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک و سایر ملزومات بهداشتی برعهده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

شهریاری اظهار داشت: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با توجه به تجهیزات در دسترس عملیات پیشگیری و کنترل را از شهرستان‌های طبس و فردوس آغاز کرده و در صورت نیاز تیم‌های کنترل در سایر شهرستان‌ها مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه تیم‌های کنترل هلال احمر در فرودگاه و راه آهن شهرستان طبس مستقر شدند افزود: چهار چادر امدادی در مبادی ورودی و خروجی شهرستان فردوس برپا شده که علاوه بر تست‌های اولیه به سوالات مرتبط با ویروس کرونا پاسخ داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی گفت: در زمینه آموزش و پیشگیری از همان ابتدا جمعیت اقدام به تولید محتوا و فعالیت در فضای مجازی کرده و پیامک‌های بهداشتی برای جامعه هدف ارسال شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دیروز (یکشنبه) اعلام کرد: از ۱۵ نمونه مشکوک به کرونا که تاکنون از استان خراسان جنوبی به تهران ارسال شده، جواب ۱۲ مورد منفی و سه مورد مثبت بوده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد هر سه مورد مثبت در خراسان جنوبی از ویروس‌هایی است که در سایر استان‌ها وجود داشته و افراد به صورت مستقیم یا انتقالی مبتلا شدند و انتقال داخل استانی هنوز اثبات نشده است.

اولین مورد مثبت ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی  (شنبه) دهم اسفند اعلام شد.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت و به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون ۲۷ استان کشور را نیز درگیر کرده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و خودداری از تردد و سفرهای غیرضروری می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

کلاس‌های حضوری تمامی دانشگاه‌های استان تا پایان هفته جاری تعطیل است و آموزش به صورت مجازی و از راه دور خواهد بود.

همچنین تمامی مدارس خراسان جنوبی بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای سراسر کشور از روز شنبه تا دوشنبه دوازدهم اسفند تعطیل است و دانش‌آموزان می‌توانند از آموزش مجازی و تدریس در شبکه آموزش سیما بهره‌مند شوند.

ادارات استان نیز از روز شنبه به مدت یک هفته ۲ ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا انتخاب شده است.