امام جمعه موقت بیرجند گفت: نباید از دستاوردها و داشته‌های خود غفلت کنیم لذا باید با جهاد تبیین و بیان حقایق در جامعه امیدآفرینی شود.

حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) گفت: اگر فقط مشکلات عرصه اقتصادی را ببینیم و از بقیه دستاوردها و نعمت‌ها غفلت کنیم باید جوابگوی خداوند باشیم.

وی افزود: پس از شناخت وظایف خود باید اقدام کنیم و جهاد تببین به فرموده مقام معظم رهبری یک فریضه قطعی و فوری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه بیرجند گفت: همه ما در عرصه جهاد تبیین برای مقابله با تهاجم بی‌رحمانه دشمنان، مسئولیت داریم که با بیان حقایق، پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی در جامعه امیدآفرینی کنیم.

وی با اشاره به لزوم دشمن‌شناسی اظهار داشت: ملت ما نظام سلطه و استکبار را از بین برد و نظام الهی اسلامی در چارچوب جمهوری اسلامی را جایگزین کرد، مشکلات هم در حال کاهش است و به سمت عدالت و حاکمیت مطلق پیش می‌رود.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی افزود: هر سه قوه در سطح کلان کشور زحمت می‌کشند و کندی کارها مربوط به سستی، غفلت و درهای بازی است که از لابه‌لای آنها عناصر معلوم‌الحال وارد برخی مسئولیت‌ها می‌شوند.

وی گفت: کسی حق ندارد این مردم را با این نظام و رهبری و همه داشته‌هایش اذیت کند لذا اینها عناصر معلوم‌الحال و باقیمانده و فسیل‌های جریانات ضد انقلاب هستند که از مسوولان به ویژه دستگاه‌های نظارتی توقع داریم با تدابیر هوشمندانه، دقیق، امینانه و جدی جلوی این جریان‌ها را بگیرند.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: گاهی به داشته‌های خود که در اخبار و کتاب‌های مختلف آمده توجه نمی‌کنیم اما شاهدیم که دشمن جلوی چشم ما طوری تبلیغات مذبوحانه و شیطنت‌آمیز خود را پیش می‌برد که ممکن است ما نیز حرفی بزنیم که کفران نعمت الهی باشد.

وی گفت: خداوند ملت ما را براساس توقع به انجام تکلیف خیلی دوست دارد چرا که می‌دانیم این قوم فارسی می‌رود تا پرچم والای محمد و آل محمد (ص) را جهانی کند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی، مطالعه کتاب “صعود چهل ساله” را به همگان سفارش کرد و افزود: خواندن این کتاب بر هر کدام از ما واجب است تا به دستاوردهای انقلاب مسلط شویم و با جهاد تبیین جلوی دشمنانی بایستیم که از طریق تبلیغات مذبوحانه و فضای مجازی سم‌پاشی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اینکه حج مساله کلیدی و راهبردی در اسلام است گفت: نگاه ظاهری به حج این است که ظاهر را عوض کنیم ضمن اینکه بهره‌ معنوی هم برده‌ایم ما نگاه اصلی به این واجب راهبردی اسلام، روح حج بوده که پیوند با ولایت و امامت است و اگر کسی با امام پیوند برقرار کند، حاجی می‌شود.

خطیب جمعه بیرجند افزود: زائر خانه خدا ۲ وظیفه دارد یکی اینکه دور کعبه طواف کند و دیگری اینکه دور امام بچرخد، اعلام آمادگی و عمل ولایتمدارانه کند.

وی تصریح کرد: برای رفع غم از عالم و وصول به همه نعمت‌های مادی و معنوی به نسخه انحصاری پیوند امام و امت، تشکیل حاکمیت محمد و آل محمد نیاز داریم و باید معرفت به امام عصر (عج) را در عرفه‌های هر روز از خداوند بخواهیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: خداوند در سوره الرحمن نعمت‌ها را بر می‌شمارد و غفلت خطر بزرگی است که ما را از داشته‌های زیاد غافل می‌کند، این سوره مکی و زمانی نازل شد که پیامبر اسلام (ص) بسیار اذیت می‌شد اما خداوند در چنین شرایطی هم نعمت‌ها را یکی یکی بر می‌شمارد و اکتفا نمی‌کند.