استاندار خراسان جنوبی بر افزایش نظارت‌ها بر بازار استان در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تاکید کرد.

جواد قناعت روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام پایانی سال جاری و عید نوروز، افزود: در این شرایط دقت، نظارت و حساسیت در تامین و تنظیم بازار و جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت‌ها وظیفه ما را سنگین می‌کند.

وی با تاکید بر تشدید نظارت بر وضعیت تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، بیان کرد: علیرغم تمام توطئه‌های دشمنان و هوای سرد، مردم در انتخابات امسال درصد مشارکت بالایی داشتند که این مشارکت وظیفه ما را در خدمت به مردم سنگین‌تر می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: هدف ما ایجاد آرامش بر فضای روانی جامعه است تا مردم با آرامش خاطر ماه مبارک رمضان و ایام نوروز را سپری کنند.

قناعت با اشاره به ذخیره‌سازی خوب اقلام اساسی در خراسان جنوبی، بیان کرد: البته براساس نظر مجموعه‌های نظارتی باید در زمینه برخی اقلام ذخیره‌سازی ما افزایش یابد که باید این موضوع مدنظر دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

وی بر پایش مستمر بازار و برخورد جدی با تخلفات احتمالی تاکید کرد و گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای کاهش قیمت میوه شب عید تخصیص خواهیم داد.

استاندار خراسان جنوبی خواستار افزایش نظارت‌ بر بازار شد

قناعت تصریح کرد: گشت‌های مشترک نظارتی با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی بهتر از گذشته از نظر کمی و کیفی برگزار شود.

وی گفت: در خصوص خرید مرغ مازاد بر مصرف استان هم اقدامات خوبی در سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده اما نیاز است پیگیری شود تا مرغ بیشتری از مرغداران خریداری شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در خصوص جذب و توزیع به موقع اقلام اساسی، دستگاه‌های متولی در این زمینه به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

قناعت در خصوص تامین نهادهای دامی استان در سال جاری هم گفت: در سال جاری بیش از ۳۹۷ هزار تن نهاده دامی در استان توزیع شده که این مقدار نسبت به سال قبل رشد ۷۰ تا ۷۵ درصدی دارد و نیاز است که در این خصوص اطلاع رسانی لازم در راستای تنویر افکار عمومی انجام شود.

وی عنوان کرد: اقدامات خوبی در طرح بازرسی در استان انجام شد و امیدواریم در ایام پیش رو هم کمیت و کیفیت بازرسی‌ها افزایش یابد.

قناعت با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز و اینکه برخی اقلام اساسی مصرف بالایی و برخی مصرف کمتری دارند، گفت: در این خصوص نشستی برگزار و با همفکری اگر برخی اقلام نیاز به افزایش ذخیره‌سازی دارد، توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور