#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شرایط عادی هم اجازه برگزاری مراسم را ندارند، اکنون که در شرایط خاص کرونایی هستیم این موضوع باید بیشتر مدنظر باشد.

حمید حلاج مقدم روز سه‌شنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان فردوس افزود: بیشترین تخلفات در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را اقامتگاه‌های بوم‌گردی فردوس به خود اختصاص داده است و اگر مواردی مانند برگزاری مراسم تکرار شود، حتما برخورد خواهد شد.

وی گفت: مدیران هتل و مجموعه‌های گردشگری باید متناسب با ظرفیت‌هایی که هر هفته اعلام می‌شود، پذیرش داشته باشند و حتی اگر از قبل قراردادی بسته باشند با توجه به تصمیم ستاد شهرستان عمل شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس هم در این نشست از مشاهده یک مورد مشکوک ابتلا به کرونای انگلیسی در این شهرستان خبر داد.

احمد نگهبان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان فردوس تاکنون سه هزار و ۱۸ مورد آزمایش کرونا انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۹۳ مورد مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این شهرستان فوت کرده‌اند افزود: آمار ابتلا در مناطق شهری نسبت به مناطق روستایی بیشتر بوده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان فردوس اظهار داشت: تاکنون ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونای انگلیسی داشته‌ایم که یک مورد منفی بوده است و این اشخاص از کشور عراق برگشته بودند.

وی بیان کرد: در پیک سوم آمار مبتلایان جهش زیادی داشت و همه موارد مرگ و میر دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

در این نشست همچنین درخصوص وضعیت کنترل آرامستان‌ها و ساماندهی دوره‌گردها و زباله‌گردها تصمیماتی اتخاد شد.