استاندار خراسان جنوبی گفت: معرفی ظرفیت‌های استان یکی از اولویت‌هایی است که تلاش می‌کنیم با کمک تمام تاثیرگذاران حوزه اجتماعی استان دنبال کنیم.

محمدصادق معتمدیان  اظهار کرد: در بخش زیرساخت‌ها نیازمند این هستیم که فضاهای لازم را برای مردم ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که نیاز به کار داشت، ایجاد تفرجگاه برای مردم بود، افزود: در همین راستا، از اعتبارات سفر دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان جنوبی برای این امر درنظرگرفته شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: حدود ۲۰ میلیارد تومان برای این منظور با تخصیص صد درصدی به استان برای ایجاد و تجهیز ۲۹ تفرجگاه در ۲۹ شهر استان ابلاغ شد.

معتمدیان با بیان اینکه این امر در ایجاد و گسترش نشاط عمومی تاثیرگذار است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر تمام زیرساخت‌های خانه‌های بوم‌گردی در استان، ۴۷ بوم‌گردی بود که تا پایان سال ۵۰ بوم‌گردی جدید ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های کلانی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی داریم، اظهار کرد: جزء استان‌هایی هستیم که بیش از ۶۰ اثر طبیعی ثبت شده داریم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی است که باید این ظرفیت‌ها در داخل و در سطح بین‌الملل معرفی شوند.

معتمدیان افزود: در راستای افزایش نشاط اجتماعی در سطح استان، تکمیل زیرساخت‌ها را علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: با بررسی‌ها و بازدیدهای محیطی و برگزاری جلسات تدابیری اتخاذ کردیم که به سرعت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری تکمیل شود که در توسعه فرهنگی و ایجاد روحیه نشاط در سطح استان تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در آینده نزدیک سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سفر خواهد کرد و قرار شد در کارگروهی نیازها احصا شود تا در این سفر تفاهم‌نامه‌ مشترک همکاری منعقد شود.

معتمدیان با تاکید بر سرعت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی سطح استان، اظهار کرد: اعتقاد داریم علی رغم ظرفیتی که وجود دارد، نتوانسته‌ایم این ظرفیت‌ها را در سطح استان و کشور معرفی کنیم.