مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع سرما و برودت هوا و یخبندان هیچ پروازی را لغو و یا با تاخیر مواجه نکرد.

عظیم طهماسبی  کرد: اکنون ۲۸ پرواز فعال در فرودگاه شهید کاوه بیرجند داریم که از این تعداد ۲۶ پرواز تهران_ بیرجند_ تهران و دو پرواز در مسیر مشهد_ بیرجند_ مشهد است.

وی با اشاره به فعال بودن چهار پرواز تهران _طبس_ تهران در فرودگاه طبس، افزود:‌ با وجود هشدارهای هواشناسی تاکنون هیچ گونه تاخیر و لغو پرواز در این استان نداشته‌ایم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با تاکید بر پیگیری افزایش پروازها در مسیر مشهد و تهران و افزایش روزهای پروازی با کمک بخش خصوصی هستیم، تصریح کرد: همچنین در روز چهارشنبه بعدازظهر و پنج شنبه نیاز به یک پرواز تهران _ بیرجند_ تهران داریم.

طهماسبی با بیان اینکه پرواز یکشنبه شب در این مسیر حدود دو هفته است که برقرار شده، افزود: محدودیت داشتن ناوگان از مشکلات مهم است و افزایش مسیرهای پروازی به دلیل پروازهای درمانی و پروازهای اساتید به استان و رفت و آمد آن‌ها، یکی از نیازهای اساسی استان بوده که در پیگیری‌ها به دنبال آن هستیم تا بتوانیم براساس استقبال پرواز مهیا کنیم، اما گاهی با محدودیت مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه آمادگی پذیرش پروازهای درمانی را با کمک بخش خصوصی داریم، اظهار کرد: برقراری پرواز برای هر مسیری علاوه بر برنامه ریزی به ابعاد متعددی بستگی دارد که مهم ترین بعد آن، تامین هواپیماست.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه پیگیری‌ها برای افزایش پروازها ادامه دارد، یادآور شد: شرکت‌های هواپیمایی همواره به دنبال خدمات رسانی به مناطق مختلف ایران، از جمله مناطق کم برخوردار هستند.

طهماسبی بیان کرد: مسافران می‌توانند پیش از عزیمت به فرودگاه، با تماس با سامانه ۱۹۹ در مورد پرواز خود اطلاعاتی کسب کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور