رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از اعلام آمادگی دستگاه قضا برای کمک به دولت مردان جدید خبر داد.

 حجت الاسلام حمیدی در شورای قضایی استان با اشاره به واکسیناسیون کارمندان دولت که مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز هست، گفت: کارکنان دولت در همه‌ی دستگاه‌ها و ادارات موظف هستند  واکسن دریافت کنند، اما اگر به هردلیلی این واکسن را دریافت نکنند و به کرونا مبتلا شوند از خدمات مرخصی استعلاجی بی بهره خواهند ماند.

وی به تغییر و تحول قوه قضائیه و مستقر شدن کابینه‌ی جدید دولت اشاره کرد و افزود: دولت جدید آماده است تا برای کمک به مردم تمام توان خود را بکار گیرد که در این راستا دولت مردانی که در استان مستقر خواهند شد در بحث اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر می‌توانند بر کمک‌های مجموعه قضایی استان حساب کنند.

رئیس کل دادگستری استان به تحقق شعار سال نیز اشاره کرد و گفت: در حمایت از تولید سال گذشته دستگاه قضا ورود جدی داشته است و امسال هم بیش از سال گذشته برای رفع مانع زدایی‌ها و کمک به افزایش راندمان تولید حمایت انجام خواهد شد.

وی نقش دادستان‌ها را نیز در این زمینه مهم عنوان کرد و افزود: ورود دادستان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های قانونی و پیگیری آن‌ها می‌تواند کمک بزرگی به چرخه تولید استان باشد.

مدیرکل زندان‌های استان هم به راه اندازی سامانه حمایت با هدف دسترسی آسان و سریع خانواده زندانیان برای ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: این سامانه زندانیان را براساس مدت حبس به سه دسته تقسیم کرده که خدماتی، چون مشاوره و پزشکی، آموزشی و مستمری و… را ارائه می کند.

روشان از واکسیناسیون دو سوم زندانیان استان خبر داد و افزود: تا اوایل هفته آینده ۱۰۰ درصد زندانیان استان واکسینه می‌شوند