معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در مرزها باید امکاناتی برای همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک بیشتر با افغانستان فراهم شود.

بی‌بی عصمت سرفرازی، امروز (۱۱ مهرماه) در سومین جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان اظهارکرد: در بحث مجوزها و اجرای آنها دبیرخانه برنامه‌ریزی منسجم داشته باشد تا تمام جوانب سنجیده و افراد کننده کار وارد این عرصه شوند.

وی با اشاره به اینکه تأمین بخشی از زیرساخت‌ها برای واردات دام به بازارچه‌های مرزی استان باید توسط استانداری و بخش دولتی انجام گیرد   افزود: سعی شده طی دو ماه آینده با تامین امکانات مرز دوکوهانه فعال و میل ۷۸ و یزدان نیز تا حد امکان آماده ارائه خدمات شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: یکی از مباحثی که در گذشته مورد پیگیری برای خراسان‌جنوبی قرار گرفت بحث ورود دام از بازارچه‌های مرزی استان بوده است.

سرفرازی ادامه داد: در این خصوص نیز نزدیک به ۸ ماه از دریافت مجوز واردات دام از مرزهای شرقی گذشته و تاکنون در بحث همکاری دستگاه‌های اجرایی مسئله و مشکلی نداشته‌ایم و باید بخش خصوصی وارد کار شود.

وی بیان کرد: در مرزها باید امکاناتی برای همکاری‌های مشترک بیشتر با افغان‌ها فراهم و برخی سرمایه‌گذاری‌ها با حضور بخش خصوصی افغانستان و ایران انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان‌جنوبی از برپایی نمایشگاه‌های مختلف در استان خبرداد و گفت: طی یکسال اخیر نمایشگاه‌ها بسیاری در استان برپا شده که از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و خواسته‌های مردم را نیز برطرف کرده است.

سرفرازی تاکید کرد: برخی کالاهای اساسی با افزایش قیمت‌های ناگهانی روبه رو هستیم که بخشی از افزایش قیمت کالاها طبیعی بوده اما بخشی دیگر باید مورد بررسی و راهکاری برای کاهش قیمت ارائه شود.

انتهای پیام

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله