جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: سال ۱۴۰۱ سالی پرتلاطم و پرمشغله‌ برای خیلی از سازمان‌ها از جمله مجموعه انتظامی کشور بود و با هوشیاری مردم، جنگ ترکیبی و فتنه بزرگ دشمن خنثی شد.

 سردار سرتیپ قاسم رضایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در بهار امسال موضوعاتی پیش آمد و تابستان هم معضلاتی را مطرح کردند اما در ادامه خدمات‌رسانی در اربعین افتخاری برای مجموعه انتظامی بود.

وی گفت: اواخر شهریور ماه با برنامه‌ریزی که از بیرون شده بود، وضعیتی را درست کردند که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جنگ ترکیبی یاد کردند.

جانشین فرمانده کل انتظامی اضافه کرد: نیروی انتظامی براساس قانون به وظیفه خود عمل می‌کرد که بلوایی را درست کردند و مدتی وقت کشور را گرفتند و هزینه تحمل کردند.

وی گفت: کل مجموعه انتظامی را درگیر این موضوع کردند و کارکنان انتظامی با روحیه فداکاری و بصیرت برگرفته از اسلام و علما و با خویشتن‌داری هرچند هزینه دادند اما موضوع را مدیریت کردند که برای انقلاب نتیجه مثبتی داشت و فتنه بزرگی خنثی شد.

سردار رضایی عنوان کرد: البته مجددا به دنبال شعله‌ور کردن فتنه‌ها هستند از جمله موضوع چهارشنبه آخر سال که مطرح شد و با عنایت خداوند متعال، بصیرت و هوشیاری مردم، همکاری سایر دستگاه‌ها و باز هم میدان‌داری و فداکاری مجموعه انتظامی، تحرک اخیر نیز خنثی شد.

وی با بیان اینکه خود را خادم مردم می‌دانیم افزود: خدماتی که در سال جاری ارائه شد برای مجموعه انتظامی برگ زرین بود و از تجارب آن استفاده خواهیم کرد.

جانشین فراجا گفت: در نشست روز گذشته مدیران و فرماندهان سراسر کشور نیز تدبیر فرمانده کل انتظامی کشور این بود که از این تجارب استفاده شود تا مدیریت کاربردی‌تر از سنوات گذشته را در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم.

وی افزود: در عرصه دیپلماسی هم امروز کشورهایی که در سال‌های گذشته قهر کرده بودند به سمت آشتی با نظام‌ اسلامی و آرمان‌ انقلاب اسلامی می‌آیند که نشان از عظمت انقلاب است که طی مسیر می‌دهد.

سردار رضایی گفت: مردم ما در همه صحنه‌های نظام و انقلاب به خوبی عمل می‌کنند و در خنثی کردن فتنه اخیر نیز پای کار آمدند، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در کل کشور بی‌نظیر بود و خراسان جنوبی از جمله استان‌های پیشتاز است که مردم آن در همه صحنه‌ها سنگ تمام می‌گذارند.

وی تصریح کرد: با این وجود باز تهدید وجود دارد و باید همه دستگاه‌ها با هوشیاری به سمت انجام وظایف خود حرکت کنند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور افزود: دولت با پشتیبانی قوه مقننه، همراهی دستگاه قضایی و همه دستگاه‌ها در حال ایجاد آرامش اقتصادی است و نشانه‌های آن دیده می‌شود.

وی گفت: دشمنان در حوزه اقتصادی نیز حرکت مضاعفی را دنبال کردند ولی با هوشیاری و تلاش دولت و با تبعیت از ولایت فقیه، خبرهای خوشی را برای ملت بزرگ ایران در سال آینده خواهند داشت.

سردار رضایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان خراسان جنوبی از نظر مولفه‌های انتظامی یکی از استان‌های کم مشکل کشور است که نشان از همراهی مردم فهیم این استان با محوریت روحانیت معظم با نظام، انقلاب و مجموعه انتظامی است.

وی ادامه داد: همکاری مردم خراسان جنوبی با مجموعه نیروی انتظامی را فراتر و بالاتر از سایر استان‌ها می‌بینیم و اگر کارمان در استان خراسان جنوبی کمتر است به دلیل همراهی مردم است.

جانشین فرمانده کل انتظامی با اشاره به مرز مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان گفت: در سال جاری و سال گذشته مشکلاتی در کشور افغانستان داشتیم که با تعامل همکاران مرزبانی ما برخی ناهنجارها خنثی شد.

سردار رضایی گفت: ثبات امنیت کشور افغانستان مورد تاکید نظام جمهوری اسلامی ایران است و کمک‌های زیادی هم شده و می‌شود که مردم آسیب نبیند.

وی افزود: امروز صبح براساس گزارش مرزبانی قریب سه هزار نفر در مرز پاکستان و افغانستان آوارگانی هستند که وارد ایران می‌شوند و این‌ موضوع مدیریت می‌شود که نشان از انسان دوستی ایرانیان است اما از مجموعه حاکمیت طالبان هم تقاضا داریم که موضوع را مدیریت کنند.

جانشین فرمانده کل انتظامی عنوان کرد: در مرزهای مشترک با کشور افغانستان ارتباط خوبی بین مجموعه مرزبانی و مرزنشینان وجود دارد و مجموعه انتظامی در مدیریت مرزها خود را تکیه‌گاه مرزنشینان می‌داند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های سفر به خراسان جنوبی جمع‌بندی نظارت‌ها، بازرسی‌ها و عملکردها است همچنین تکریم از یک مجاهد و انتصاب مجاهد دیگر در مجموعه انتظامی استان را در برنامه داریم.

سردار رضایی افزود: فعالیت سردار فرشید فرمانده انتظامی استان در ۲ سال و هفت ماه گذشته بسیار مفید و موثر بوده که از وجود ایشان در رده‌های ستادی بهره خواهیم گرفت.

وی گفت: از آنجایی که خراسان جنوبی استانی کادرپرور است، فرمانده جدید انتظامی استان با تجربه فراوان در رده‌های مختلف از افراد بومی است و از این پس به عنوان فرمانده انتظامی خراسان جنوبی خادم مردم خواهد بود.