– استاندار خراسان جنوبی گفت: اعتیاد به‌عنوان اولویت‌دارترین آسیب اجتماعی هدف‌گذاری شده است و جهاد مبارزه با این معضل تا ریشه‌کنی کامل مواد مخدر همچنان ادامه خواهد داشت.

حمید ملانوری روز جمعه در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این کلام مقام معظم رهبری که “به مسئله‌ آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور جوری نگاه کنیم که اگر این آسیب در داخل خانواده‌ خود ما بود، آن‌جور نگاه می‌کردیم. ما باید به این قضیه در سطح جامعه حساس باشیم و به فکر علاج باشیم” افزود: آسیب‌های اجتماعی، رفتارهایی هستند که در چارچوب اصول اخلاقی جامعه نمی‌گنجند لذا با منع قانونی و نیز قبح اخلاقی و اجتماعی روبرو می‌شوند.

وی اظهار داشت: از مجموعه آسیب‌های اجتماعی فراوانی که جامعه را تهدید می‌کنند، موضوع مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به عنوان بحران چهارم در هزاره سوم، گریبانگیر همه جوامع و کشورهای دنیا شده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امروزه اعتیاد و نیز افزایش سطح توزیع و تنوع مواد مخدر به یک جریان مخرب فرهنگی و اجتماعی گسترده تبدیل شده که بنیان خانواده‌ها را نشانه گرفته و پیامدهای نامیمونی همچون اُفت سطح فرهنگی، افزایش خشونت، گسترش طلاق، کاهش ازدواج، عدم مسئولیت‌پذیری، سرقت، قتل و بزهکاری را به همراه داشته است.

وی افزود: مسئله بسیار مهمی که مقابله با آن باید مورد توجه همگان قرار گیرد و آحاد افراد جامعه درخصوص شیوع این معضل خانمانسوز و ناملایمت‌هایی که به همراه دارد، دغدغه داشته باشند. در ایران اسلامی که با وجود هزاران جانباز و شهید از بزرگترین قربانیان پدیده شوم شیوع مواد مخدر به شمار می‌رود، با ابلاغ سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، اعتیاد به‌عنوان اولویت‌دارترین آسیب اجتماعی هدف‌گذاری شده و جهاد با این معضل تا ریشه‌کنی کامل مواد مخدر همچنان ادامه خواهد داشت.

ملانوری اظهار داشت: در این میان مناطقی همچون خراسان جنوبی به‌واسطه هم‌مرزی با کشورهای توزیع کننده افغانستان و برخی استان‌های آلوده، از حوزه‌های پرخطر در زمینه شیوع اعتیاد بوده و راهکارهای ممانعت از ورود مواد مخدر، پیشگیری از شیوع آن در بین آحاد افراد جامعه و مبارزه در راستای ریشه‌کنی این آسیب، تبعات فراوانی به همراه داشته و بسیار گران تمام شده است.

وی افزود: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی جان برکفان عرصه مبارزه با مواد مخدر در خراسان جنوبی، ۲۶ ژوئن مصادف با ۵ تیر ماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را گرامی داشته، از ایثارگری‌های مدافعان وطن در این حوزه به ویژه کارکنان محترم دستگاه‌ها و نهادهای ستادی، اجرایی، نظامی، امنیتی، قضایی، اطلاعاتی و نیز اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان قدردانی می‌کنم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم به پاس خون شهیدان این راه و نیز در راستای شتاب‌بخشی به روند توسعه خراسان‌جنوبی، با حساسیت هرچه بیشتر برای پیشگیری از این بلای خانمانسوز در سطح استان، جامعه‌ای عاری از اعتیاد و البته با بنیانی محکم و نشاطی روزافزون داشته باشیم.