#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرماندار بیرجند گفت: پیشنهاد تبدیل روستاهای پرجمعیت حاجی‌آباد و امیرآباد در مرکز استان خراسان جنوبی به شهر باقران به وزارت کشور ارسال شد.

علی فاضلی فرد، در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به توجه بیشتر به مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر بیرجند برای توسعه یافتگی همه جانبه اظهار کرد: پیشنهاد تبدیل ۲ روستای پرجمعیت حاجی آباد و امیرآباد به شهر باقران به وزارت کشور ارسال شده است که امیدواریم به زودی نتیجه اعلام شود.

فرماندار بیرجند ادامه داد: برای بخش شاخنات به لحاظ دوری از مرکز استان یکسری عقب ماندگی هایی داریم که به دلیل تعلل هایی به مشکل خورد و با رأی دیوان موقتاً متوقف شد که اکنون منتظر رأی هیات دیوان هستیم تا این بخش جدید ایجاد شود و مردم بیشتر از خدمات دولت بهره مند شوند.

وی با اشاره به مدیریت و نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، افزود: اقلام اساسی مورد نیاز مردم در اختیارشان بود و کمبودی وجود نداشت.

فاضلی فرد به گران بودن میوه در بیرجند اشاره و تصریح کرد: برای عرضه میوه با قیمت مناسب‌تر با شهرداری هماهنگ کردیم که میدان میوه و تره بار خود را فعال کردند تا مردم میوه با قیمت مناسب و با کیفیت تهیه کنند.

فرماندار بیرجند بیان کرد: حل مشکل انتقال صنوف آلاینده شهر بیرجند با برگزاری جلساتی در حال نهایی شدن است و همچنین مجتمع هلال نیز تا هفت ماه آینده دایر می شود و واحدها در اختیار مردم قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، نیز در این دیدار، ضمن گرامیداشت سالروز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در دنیا به صورت یک مسئله استثناء و ناباور بود، که به تعبیر امام معجزه الهی بود و شجره طیبه ای خواهد بود که خیلی ثمرات خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه هر چیزی آفت دارد نهال نورس انقلاب نیز دچار آفت شد، تصریح کرد: دولت های ناهماهنگ مانند آفت آمدند و آنچه که مردم انقلاب کردند، دولتی ناهماهنگ بر سر کار آمد، دولت در یک نظام مردمی الهی جزئی از مردم است اما چه شرایطی پیش آمد که فردی همچون بنی صدر بر سر کار آمد و بین دولت و مردم فاصله افتاد و هزینه بسیاری ایجاد کرد.

وی ادامه داد: بعد از آن مردم آن دولت را بازسازی کردند و دولت رجایی و باهنر آمد که الحق مردمی بود اما توطئه های دشمن این افراد و بسیاری از شخصیت های ممتاز دیگر را از انقلاب اسلامی و مردم گرفت، بعدها رخنه ای که حاصل شد آقای میرحسین موسوی یک طور دیگر صحبت می کرد، بعدها به صورت های خاصی رگه هایی از نفوذ بود، در دروان اصلاحات که گاهی شاهد رسوایی بودیم، در بخشی نیز کار خوب انجام شد اما همراه با تغییرات بود و آفت کارش را کرد، در این هشت سال اخیر نیز مشکلات خیلی زیادی درست شد و گره های فراوانی بر کار مردم زده شد که لایه های آشکارش انواع محاکمات رسمی و قضایی بود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: دشمن ها هم با نفوذ و پشتیبانی صریحی که می کردند کار را برای خودشان تمام شده می دانستند و برای خود اظهار نظر می کردند که دیگر ۱۳ آبان و ۲۲ بهمنی نخواهد بود اما با مشکلات فراوان مجلس و دولت انقلابی شکل گرفت.

وی افزود: این فرصت خاصی است که برگشتیم به جایی که دولت حرف نمی زند بلکه بخشی از مردم انقلابی با ایثار، گذشت و تلاش می خواهد آفت زدایی کند، با توجه به مشکلاتی که به ارث مانده که البته خداوند راه حل را جلوی مسیر می گذارد اما کار دولت کار سختی است ولی با اینکه هنوز عناصر آن عوض نشده است، خوب کار می کند.

عبادی گفت: راه اصلی انتخاب و انتصاب این است که در همه ادارات و در سیستم وزارت کشوری کار را به اصل و اهلش دهند؛ اگر دولت از فرصت استفاده کامل کرد می تواند فرصت آینده را به نفع مردم تغییر بدهد اما اگر این فرصت سوخته شود، فرصت های آینده نیز سوخته خواهد شد.

وی ادامه داد: هیچ کاری امروز بهتر از جهاد برای مردم و انقلاب اسلامی نیست چرا که بحث ایران تنها نیست، ایران طرفدار بین المللی دارد، امید بسیاری از ملت های مستضعف به ایران وصل است، این فداکاری ها و صبرهایی که در یمن، فلسطین و کشورهای دیگر یا حتی جوانان جلیقه زرد فرانسوی که عدالت می خواهند به ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: امروز ایران در جهان مانند عمودی است که اگر پیروز باشد همه عدالت خواهان در جهان پیروز خواهند شد، بسیاری از اهل فن غربی اذعان داشتند که با وجود تحریم های فراوان به جای اینکه ایران ضعیف شود بالعکس ایران قوی شد، شما باید امید را در دل مردم زنده کنید، همه امید ها باید به خدا باشد و بدانید که دشمن هیچ کاره است، شرایط و گذر زمان به نفع ایران اسلامی است.