مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به لحاظ عملکرد رسانه‌ای در پایان هفته دولت امسال ارزیابی و دستگاه‌های برتر معرفی می‌شوند.

ا علی فرخنده  در چهل و ششمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد با بیان اینکه شعار امسال هفته دولت برای تبلیغات رسانه‌ای «دولت مردم» است افزود: دستگاه‌ها عملکرد یکساله خود را در قالب فیلم کوتاه، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، کلیپ و متن‌های خبری آماده کنند تا پوشش مناسبی را در مجموعه رسانه‌ای استان داشته باشیم.

وی تدوین بسته عملکرد یکساله دولت توسط استانداری برای انتشار اخبار امیدآفرین و برگزاری جشنواره «ایران من» را پیشنهاد و اظهار کرد: در راستای این جشنواره تولیدات رسانه‌ای با تلفن همراه توسط مردم برنامه‌ریزی شده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی بر حضور فرمانداران و مدیران فعال دستگاه‌ها در سطح مساجد و مصلاهای نماز جمعه و رسانه ملی در هفته دولت تاکید کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برپایی دومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی همزمان با آغاز هفته دولت آمادگی دارد.

وی با اشاره به مصوبات جلسه قبل شوای اطلاع‌رسانی استان افزود: مقرر شد از تریبون‌های نماز جمعه و مبلغان و نیز شبکه‌های رسانه‌ای و صدا و سیما در ماه محرم و صفر پاسخ به شبهات مرتبط با پیاده‌روی بزرگ اربعین در دستور کار قرار گیرد.

فرخنده ادامه داد: همچنین در راستای این مصوبات طرح استانی «تا اوج» برای اطلاع‌رسانی اقدامات دولت سیزدهم در دست تهیه است.

وی تصریح کرد: سطح‌بندی خبرنگاران استان براساس سامانه جامع رسانه‌های کشور در حال انجام است و اولین خروجی آن تجلیل و تکریم خبرنگاران خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی و نشست تخصصی خبرنگاران استان با حضور استادان مجرب کشوری و برگزاری تور راهیان پیشرفت ویژه خبرنگاران در هفته دولت در حال پیگیری است.

وی گفت: پیگیری مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای تحقق ردیف اعتباری و تخصیص برای شورای اطلاع رسانی، برگزاری جشنواره ملی سواد رسانه‌ای و رونمایی از جایزه پروفسور معتمدنژاد همزمان با روز خبرنگار و پیگیری برای سفر سه روزه خبرنگاران به مشهد مقدس از دیگر مصوبات جلسه قبلی شورای اطلاع‌رسانی بود.

فرخنده افزود: امسال برنامه‌های روز خبرنگار از چند روز قبل آغاز شده و تاکنون با همت بسیج رسانه استان دیدار با ۲ پیشکسوت رسانه انجام شده است.

وی دیدار استاندار با تعدادی از رسانه‌ها، برنامه تفریحی شنا ویژه خبرنگاران، کارگاه آموزشی ارتقای سطح توانمندی رسانه‌ها با حضور استاد کشوری، اعطای هدیه به خبرنگاران براساس سامانه جامع رسانه‌های کشور همچنین برنامه محوری با حضور رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز خبرنگار در استان ذکر کرد.