#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نخستین خانه نساجی سنتی خراسان جنوبی با حضور استاندار در شهر مود شهرستان سربیشه افتتاح شد.

این خانه سنتی روز پنجشنبه همزمان با سفر جواد قناعت به شهرستان سربیشه، به عنوان نخستین خانه نساجی سنتی استان آغاز به‌کار کرد.

سرپرست اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در این آیین گفت: خانه نساجی سنتی مود با زیربنای ۳۰ مترمربع در خانه تاریخی کیهان این شهر به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع راه‌اندازی شده است.

هادی شاهوردی افزود: این مجموعه هنری و صنعتی به منظور تولید محصولات نساجی سنتی شامل حوله و پارچه‌های برک، مله و کرباسی و نیز آموزش صنایع دستی فعال شده و زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۰ نفر را فراهم آورده است.

این برنامه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان سربیشه انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی در هفتمین سفر شهرستانی خود راهی شهرستان سربیشه شد و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام مود به عنوان نخستین برنامه این سفر انجام شد.
آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر سربیشه از برنامه‌های سفر قناعت به سربیشه است.

نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع دستی و محصولات کشاورزی شهر مود، محور هریوند تا مزار کاهی، نیروگاه بادی درح، مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی درح، اورژانس جاده‌ای لانو، چاه‌های کشاورزی دشت خوشاب و پروژه‌های ورزشی چمن مصنوعی و استخر شنای سرپوشیده سربیشه از پروژه‌هایی است که در این سفر مورد بازدید قرار خواهند گرفت.
همچنین حضور در نشست شورای اداری شهرستان و دیدار با خانوده شهید هم از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه قناعت به شهرستان سربیشه است.