#خراسان_جنوبی_استان_پاک

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بیرجند گفت: طیف وسیعی از بیماران مختلف در این بیمارستان وجود دارند که ورود عفونت و ویروس برای این بیماران مضر است، به همین دلیل ساعات ملاقات و میزان ملاقات محدود می‌شود.

علیرضا محمودی راد، امروز پنج شنبه ۸ اسفند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا این لحظه هیچ مورد مثبتی از کرونا مشاهده نشده است.

وی از آمادگی کامل بیمارستان ولیعصر(عج) برای مقابله و درمان بیماران مراجعه کننده خبر داد و افزود: باتوجه به سرایت سریع و شدید ویروس کرونا، تمهیداتی اندیشیده شده و فضاهایی آماده شده است تا اقدامات درمانی تخصصی در زمان شیوع بیماری انجام شود.

رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بیرجند بیان کرد: در این بیمارستان، فضای اختصاصی اولیه برای ویزیت بیماران مشخص شده است که پس از ویزیت، اگر براساس ملاک‌های وزارت و معیارهای شورای دانشگاه مشخص شد بیمار مبتلا به بیماری حاد تنفسی تب‌دار است، بلافاصله به بخش سرپایی منتقل و در این بخش درمان توسط متخصصان صورت می‌گیرد.

محمودی راد ادامه داد: اگر براساس تشخیص متخصص طب عفونی، بیمار نیاز به بستری داشته باشد، از طریق آمبولانس ویژه به بخش عفونی بیمارستان منتقل شده و در بخش عفونی نیز فضایی مخصوص این بیماران تعبیه شده است.

وی با اشاره به وجود و تجهیز دو اتاق ایزوله با دستگاه فشار منفی در این بیمارستان، افزود: با پیگیری‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دو دستگاه تصفیه هوای ایزوله فشار منفی و دو دستگاه ضدعفونی کننده برای تجهیز بخش ایزوله بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بیرجند نصب شده است.

رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بیرجند بیان کرد: بخش مراقبت‌های ویژه اورژانس نیز به بیماران بدحال تنفسی حاد تب‌دار اختصاص پیدا کرده است.

محمودی راد با اشاره به محدودیت ورود همرهان بیمار به این بیمارستان، ادامه داد: از هم‌شهریان درخواست داریم حداقل زمان را برای ملاقات صرف کنند و حتی‌المقدور برای ملاقات به بیمارستان ورود نکنند و از طریق تلفن جویای حال بیمار خود شوند.

وی یادآور شد: علاوه بر اعمال محدودیت ورود و خروج، همراهیان بیمار در موقع ورود به بیمارستان با دستگاه‌های تب سنج دیجیتال لیزری کنترل می‌شوند و اگر فرد تب داشت از ورود وی به بیمارستان جلوگیری و به بخش اورژانس هدایت خواهد شد.