#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: براساس اعلام ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، کلاس‌های درس تمامی مدارس شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان از فردا بیست و یکم مهر ماه به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

محمدعلی واقعی روز یکشنبه در نشست کارگروه مدیریت بیماری کرونا آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: با مجوز ستاد مدیریت بیماری کرونای استان و با هدف قطع زنجیره بیماری و حفظ سلامت دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی، همه کلاس‌های درس مدارس شهرستان‌های مذکور به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری خواهد شد.

وی بر تداوم روند ضد عفونی کردن مدارس با وجود غیرحضوری شدن کلاس‌های درس تاکید کرد.

براساس آخرین به روزرسانی وضعیت مخاطره شیوع کرونا در استان خراسان جنوبی شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، سرایان و سربیشه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بشرویه و خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

شمار شهرستان‌های قرمز خراسان جنوبی از ۲ مورد در وضعیت قبلی به پنج شهرستان در زمان حاضر افزایش یافت.

روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی پس از خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و خرداد امسال، بار دیگر در شهریور ماه صعودی شد و این روند همچنان ادامه دارد.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، حدود یک ماه است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.