مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: طرح هادی روستایی در ۶۶۶ روستای استان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اجرا شده و با اجرای این طرح‌ها شاخص برخورداری از طرح هادی روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به ۷۰ درصد رسیده است.

قاسم تنها دامه داد: میانگین برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از طرح هادی ۵۷ درصد و در استان خراسان جنوبی ۷۰ درصد است.

وی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در زمینه اجرای طرح هادی روستایی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۲۹۴ طرح هادی جدید و نیمه‌تمام در این استان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: همچنین در این مدت تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی ۱۰۴ روستای استان انجام شد.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بهسازی بافت با ارزش گردشگری پنج روستای استان انجام شده که از این تعداد ۲ طرح به همت دولت سیزدهم اجرا شده است.

تنها گفت: هدف‌گذاری شده که در صورت تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی طرح‌های هادی روستایی در سال ۱۴۱۰ به اتمام برسد.

وی از اختصاص ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب استانی برای اجرای طرح هادی روستایی در سال جاری خبر داد و افزود: در صورت تخصیص کامل این اعتبار، اجرای ۸۰ طرح هادی همچنین مطالعه و تهیه ۱۰ طرح در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال از محل اعتبارات استانی پنج میلیارد و ۵۰۰ ملیون تومان برای اجرای طرح‌های هادی روستایی تخصیص یافته که از این محل ۱۱ طرح در حال اجراست.

وی از تهیه و بازنگری هزار و ۱۸۸ طرح هادی روستایی استان در ۴۴ سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰۴ طرح در دولت سیزدهم تهیه و بازنگری شده است.

تنها با اشاره به صدور ۶۸ هزار و ۹۲۵ سند مالکیت روستایی و ۹ هزار و ۷۷ صدور سند مالکیت شهری در خراسان جنوبی گفت: از این تعداد چهار هزار و ۴۳۶ سند روستایی و هزار و ۶۴۶ سند شهری در دولت سیزدهم صادر شده است.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۸ هزار و ۸۵۲ قطعه زمین برای ساخت مسکن در روستاهای استان واگذار شده که از این تعداد سه هزار و ۹۴۷ قطعه در یک سال و نیم گذشته بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۴۹ هزار و ۴۰ واحد مسکونی در بیش از ۷۸۰ روستای استان مقاوم‌سازی شده که از این تعداد مقاوم‌سازی ۲ هزار و ۳۱۴ واحد از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون صورت گرفته است.

براساس آخرین آمار رسمی در خراسان جنوبی هزار و ۷۷۶ آبادی دارای سکنه با جمعیت ۳۰۴ هزار و ۸۴۷ نفر وجود دارد که ۹۱۸ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و ۹۴۹ روستا دهیاری دارد.