از زمان شروع نام‌نویسی کاندیداتوری مجلس تا به امروز، تا حدود زیادی مشخص شده است که در خراسان جنوبی چه کسانی برای رقابت در مجلس شورای اسلامی کاندیدا شده‌اند. در بین این کاندیداها، افرادی مختلف از طیف‌های گوناگون و با تفکرات خاص دیده می شوند. جبهه تعداد زیادی از انها مشخص است و تعدادی هم نامشخص. اما مساله طیف و حزب نیست. مساله آنجاست عده‌ای از این افراد، کسانی هستند که به کرات بیان کرده‌اند که قصد ورود به انتخابات را ندارند. اما اکنون نه تنها شاهد کاندید شدنشان هستیم که حلقه اول و دوم معتمدین این افراد، مرفهین بی‌دردی هستند که در پی کسب منافع خود هستند و از هم اکنون شنیده می‌شود که در کمپین‌های حمایتی این افراد، مبالغ بالایی را برای تبلیغات در نظر گرفته‌اند. بی‌تعارف بگوییم که این افراد تنها برای خودشان برنامه دارند نه برای خدمت به مردم. اینجاست که مردم باید آگاهانه تصمیم بگیرند تا دست این گونه افراد از تصمیم‌سازی‌های جانبدارانه قطع شود.

این روزها مردم باید اگاه باشند و سره را از ناسره تشخیص دهند و فردی اصلح  را راهی مجلس کنند. کسانی که صدق گفتار و کردار دارند، کسانی که حرف و عملشان یکی است. تفاوتی ندارد که جبهه آنها چیست و طرفدار کدام حزب مشروع نظام است. تنها کافی است که به نیت خدمت به مردم و آبادانی استان کاندید شده باشد. نه کسانی که قصد دارند ابر و باد و مه و خورشید را چند سالی به خدمت بگیرند تا تنها به مطامع خود و حلقه اطراف خود برسند. دیگر وقت آن رسیده است که مردم  اگاه باشند و با چشم باز به انتخاب افراد بپردازند. نه تنها از روی احساسات و در نظر گرفتن روابط قبلی با فردی خاص. مردم استان باید اگاه باشند تا مبادا گرفتار کسانی شوند که از هم اکنون، حلقه قدرت و ثروت در اطراف انها قرار گرفته است و هر شب، طرفدارانشان برایشان شب‌نشینی به پا می‌کنند و به دور شیرینی می‌گردند. این روزها مردم باید از هر روز دیگر آگاه‌تر باشند تا مبادا مورد اغفال  تفکری خاص یا مورد هجمه تبلیغات القاب و نسب ها  قرار گیرند. کاملا مشهود است که چه کسانی برای رفتن به مجلس، خود را در حوزه‌های مختلف خراسان جنوبی، به زمین و زمان وصل کرده‌اند و کوشیده‌اند تا برای خود پایگاه اجتماعی ایجاد کنند و از حضور در مجلس برای خودشان  و اطرافیانشان نمدی بدوزند. شاید خود متوجه نباشند، اما ….

برای همین است که مردم باید آگاهانه برخورد کنند و به صراحت تنها به افرادی رای دهند که برای خدمت امده‌اند تا مجلسی انقلابی در راه پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران در دروه‌ی اتی تشکیل شود. نه این که به سادگی گول عوام‌فریبی عده‌ای را بخورند که تنها آرزوی نماینده شدن را در سر می‌پرورانند. و این میسر نمی‌شود، مگر این که در رسانه‌های مختلف، نظرات موافق و مخالف را بدون تعصب بشنوند، از افراد مختلف پرس و جو نمایند و سپس با کنار هم گذاشتن صحبت‌های همه آنها، در مورد آن فرد تصمیم بگیرند. دیگر وقت آن نیست که تنها با طرفداری‌های حزبی، تنها عده‌ای را به قدرت برسانیم در حالیکه وی تنها به مطامع خود می‌اندیشد. وقت آن است که  در تمام رسانه‌های رسمی و غیررسمی کند و کاو شود و تنها با توجه به صداقت یا عدم صداقت در گفتار و کردارشان تصمیم گرفته شود.