پروژه آبرسانی به ۲ روستای مرزی شهرستان سربیشه به همت خیرین جمعیت هلال احمر و شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اجرا و افتتاح شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به روستاهای برقله و کلاته بلوچ از توابع شهرستان سربیشه گفت: جمعیت هلال احمر استان مفتخر است همزمان با خدمت رسانی به زائران اربعین، در روستاهای مرزی سربیشه پروژه‌های آبرسانی را افتتاح کند.

محمدعلی کاوسی افزود: بیش از ۴۰ میلیارد ریال از محل کمک خیرین هلال احمر برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی بیان کرد: برای انتقال آب با استفاده از تجارب مشاوران فنی آذربایجان شرقی، ۱۷ متر چاه حفر شد همچنین ۵.۵ کیلومتر لوله گذاری و سه ایستگاه فشار و تانکرهای تقویتی احداث شده است.

فرماندار سربیشه هم در این مراسم گفت: ۶۵ خانوار در ۲ روستای برقله و کلاته بلوچ شهرستان از مزایای طرح آبرسانی بهره مند شدند.

روستاهای مرزی سربیشه به همت خیرین آبرسانی شد

محمدرضا لکزایی افزود: آبرسانی به روستای «لجونگ» نیز با کمک خیرین در دستور کار است.

پروژه آبرسانی به روستاهای کلاته بلوچ و برقله با حضور نماینده خیرین و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

نماینده خیرین در مراسم افتتاح این پروژه گفت: با توجه به محرومیت منطقه کلاته بلوچ سربیشه به دنبال جلب توجه خیرین رفتیم و ساخت مدرسه در شهرستان سربیشه از دیگر کمک‌های خیرین در این مناطق بوده است.

اسداللهی از خیرین درخواست کرد در زمینه تحصیل، ورزش، درمان و ورزش منطقه نیز ورود کنند.

وی اظهار کرد: آبرسانی به سه روستای سربیشه از برنامه‌های خیرین بوده که امید است در آینده نزدیک رقم بخورد.

سربیشه یکی از چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی در مجاورت کشور افغانستان است که مرکز شهرستان تا بیرجند ۶۷ کیلومتر فاصله دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور