فرماندار خوسف  گفت: خوسف سرزمین اصالت ها از نظر فرهنگی و ظرفیت ها از نظر گردشگری و سرمایه گذاری است.

 سید علی حسینی در بازدید تور خبری استان از بافت تاریخی خوسف، دیار چهار فصل گردشگری به مناسبت هفته فرهنگی خوسف اظهار کرد: خوسف سرزمین فرصت ها در حوزه گردشگری، صنعتی، معدنی، مذهبی و کشاورزی است که باید آن را معرفی کرد.

حسینی با بیان اینکه خوسف منطقه ای استراتژیک برای سمت رشد اقتصادی و اصلی ترین محور و تولید ناخالص ملی هست و خواهد بود، افزود: زیرساخت ها شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف در دولت سیزدهم در راستای توسعه در حال انجام است.

وی به داشته های خوسف اشاره کرد و گفت: مهمترین داشته این منطقه ظرفیت های طبیعی، معدنی و زیرساخت ها نیست بلکه امید در دل مردم، اعتماد به نفس، هدف داشتن و خود باوری است.

حسینی گفت: اولین قدم توسعه در هویت یک منطقه خلاصه می شود و از طرف دیگر نمی توانیم امید را جدا از قومیت و فرهنگ عامه مردم بدانیم.

فرماندار خوسف با بیان اینکه توسعه از مسیر زنده نگه داشتن هویت منطقه و جان دوباره دادن به آن است، گفت: در شهرستان خوسف داشته هایی داریم که کمرنگ شده است و به عنوان مثال خوسف سرزمین، بزرگانی چون دکتر شکوهی، دیار عناب و پنبه مله و گل نرگس است.

حسینی افزود: هیچ توسعه ای اتفاق نمی افتد مگر اینکه فرهنگی را ایجاد و یا فرهنگ و هویت را تقویت کنیم و خوسف از این نظر شهر فرهنگ و ادب و ارادت به اهل بیت (ع) و اصالتی بی نظیر دارد که ریشه در تاریخ دارد.

وی به عزت نفس بی نظیر مردم خوسف اشاره کرد و گفت: خیلی نقاط خوسفی ها مطالباتی به حق دارند اما آنقدر نجابت و عزت نفس دارند که مطالبات خود را بیان نمی کنند لذا مدیران باید به سمت خل مشکلات آنها بروند.

حسینی با اشاره به هفته فرهنگی خوسف، گفت: برای اولین بار هفته فرهنگی خوسف برگزار می شود تا جان دوباره ای به هویت و فرهنگ و خودباوری و عزت نفس اصیل خوسفی بدهیم.

وی با اشاره به مهاجرت جوانان از خوسف و سالمندی جمعیت این شهرستان، گفت: پشتوانه قوی از مشاهیر و فرهیختگان را در خوسف داریم و باید داشته هایمان را دوباره یادآوری کنیم.

فرماندار خوسف به خاندان عبادی، راشد محصل، دکتر شکوهی، پدر تعلیم و تربیت کشور در خوسف اشاره کرد و افزود: پنج بافت تاریخی را در استان داریم و خوسف و ماژان بافت های تاریخی زنده و ثبت شده استان هستند و مردم در این بافت ها زندگی سپری می کنند.

حسینی گفت: خوسف، دومین شهرستان به لحاظ آثار ثبت شده ملی با ۱۰۳ اثر است که بافت تاریخی روستاهای نوغاب، خور و گارجگان، خوسف و ماژان از جمله این آثار است.

وی با اشاره به شهرستان چهار فصل گردشگری گل نرگس، عناب، کویر دق اکبرآباد، محلات عشایری زنده گفت: جشنواره گل نرگس خوسف در آذرماه با محوریت مردم برگزار می شود.

حسینی با اشاره به رودخانه دائمی خوسف در تمام سال، گفت: در یک محله عشایری دو هزار شتر در کنار این رودخانه هستند و همچنین جنگل نخاب را داریم.

فرماندار خوسف به به خوسف به عنوان شهر ملی پنبه مله اشاره کرد و گفت: برای جهانی شدن این ظرفیت قدم هایی برداشته شده است و بالای هفت هکتار کشت پنبه قهوه ای داریم که در جهان نمونه ندارد.

حسینی افزود: در گذشته و هم اکنون یکی از مراکز اصلی تولید محصولات زراعی هستیم و شهرک گلخانه ای محمدیه مهمترین شهرک گلخانه ای استان است.

فرماندار خوسف در پایان گفت: در هفته فرهنگی خوسف که از ۲۳ تا ۲۳ آبان است، افتتاح نمایشگاه فرهنگ، جشنواره مله، میز خدمت فرهنگی، گرامیداشت استاد شکوهی، برگزاری شب شعر (گرامیداشت استاد ناقوس و راشد محصل) و همایش حسام و کارگاه خوشنویسی را خواهیم داشت.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور