یک مورد پرونده هتک حیثیت به بهانه ازدواج در شبکه اجتماعی در خراسان جنوبی کشف شد.

 رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا ازدواج مجازی عامل هتک حیثیت شاکیمدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده و با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز و الفاظ رکیک باعث آزار روحی وی و خانواده‌اش شده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمدپور افزود : این خانم در ادامه اظهاراتش عنوان داشت در فضای مجازی با شخصی آشنا شدم و قصد ازدواج داشتیم بنده مدتی با وی در ارتباط بودم، اما هرچه جلوتر رفتیم اخلاق‌های تند و زننده او آشکارتر شد که خواستم رابطه را تمام کنم، اما او مرا تهدید کرد که آبرویت را می‌برم و عکس‌هایت را پخش می کنم.

وی گفت: با اقدامات فنی، فرد خاطی به هویت معلوم مورد شناسایی قرار گرفت و با اخذ دستور قضایی، در این پلیس حضور پیدا کرد.

سرهنگ محمدپور گفت: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات محکم و غیرقابل انکار پلیس به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و درنهایت به همراه پرونده به مراجع قضایی تحویل شد.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی به مردم هشدار داد: افراد در این گونه دوستی‌ها فقط ادعا می‌کنند که ارتباطشان با انگیزه ازدواج است و این رابطه های اینترنتی نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه اگر هم این روابط به ازدواج بینجامد، در زندگی مشترک سوء‌ظن و بی‌اعتمادی را برای دو طرف به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.