#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، حساسیت به پنی سیلین منعی برای واکسیناسیون کرونا ایجاد نمی کند.

، ضیایی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: با توجه به گسترش ابهاماتی در فضای مجازی در خصوص منع مصرف واکسن‌های کرونا در افراد با سابقه آلرژی و حساسیت به پنی سیلین و با توجه به سوالات مکرر تلفنی به عمل آمده از مراکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم سطح کشور، اطلاع رسانی لازم از سوی وزارت طی ابلاغیه‌ای صورت گرفته است.

او افزود: در برخی از مراکز تزریق واکسن کرونا، به دلیل سابقه قطعی یا مشکوک حساسیت به پنی سیلین، از تزریق واکسن کرونا برای برخی از مراجعه کنندگان، ممانعت به عمل آمده است؛ این در حالی است که سابقه آلرژی و یا حساسیت‌های دارویی شامل حساسیت به خانواده پنی سیلین‌ها و سایر آنتی بیوتیک‌ها، منع مصرف برای تزریق واکسن‌های کرونا ایجاد نمی‌کند.

ضیایی بیان کرد: افرادی که سابقه حساسیت به غذا، داروها و سایر واکسن‌های غیر کرونا را داشته‌اند و همچنین بیماران دچار آلرژی فصلی، آسم و کهیر مزمن می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

ئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند عنوان کرد: بیماران با سابقه آنافیلاکسی به غذا‌ها و یا سایر داروها، منع مصرف برای دریافت واکسن ندارند و این بیماران باید حتما تزریق واکسن را در مراکز درمانی دارای امکانات احیاء انجام دهند و بعد از تزریق واکسن حداقل به مدت ۳۰ دقیقه پایش شوند.

او ادامه داد: اغلب توصیه می‌شود افرادی که دچار واکنش آلرژیک شدید (آنافیلاکسی) و فوری به ترکیبات موجود در یک برند واکسن شده اند دیگر آن برند را تزریق نکنند.

ضیایی تصریح کرد: از آنجا که سابقه حساسیت به پنی سیلین مانعی برای دریافت واکسن کرونا محسوب نمی‌شود، عدم تزریق واکسن به این گروه از افراد می‌تواند منجر به اختلال در روند واکسیناسیون جمعیت و ناتوانی در کنترل همه‌گیری کرونا شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: از مردم درخواست می‌شود به شایعات توجه نکرده و واکسن کرونا را تزریق کنند.