نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اجرایی شدن طرح های کارشناسی برای مبارزه با مواد مخدر گفت: باید با شروع کار کارشناسی و همکاری، طرح های دشمن را برای زمین گیر شدن جامعه خنثی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار با اعضای دبیرخانه و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار داشت: باید همانطور که دشمن طرح های زیادی برای توسعه مواد مخدر دارد ما هم طرح های قابل اجرا در مقابل آن داشته باشیم.

وی گفت: شیوع مواد مخدر از آثار فساد استعمارگرانی است که در قرن ها قبل تلاش کردند تا مواد مخدر را تولید و توسعه دهند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به تلاش دشمنان برای توسعه مواد مخدر صنعتی افزود: این نوع مواد بدترین آفات برای انسان به شمار می رود.

وی مواد مخدر را شناسنامه استعمارگرانی دانست که از دیروز تا امروز به گونه ای برای کشتن انسان ها، آواره کردن آنها، ویران شدن شهرها و از بین رفتن زیرساخت ها تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه اینها تفکر لیبرال دموکراسی غربی است افزود: باید خانواده‌ها، آموزش و پرورش و همه افرادی که در سطوح مختلف مسئولیتی دارند برای مقابله با این موضوع همکاری کنند.

وی بر آگاه سازی قشر جوان و نوجوان با روش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: خانواده‌ها در این مسیر مسئولیت مهمی دارند و باید فرزندان خود را در مقابل خطرات مواد مخدر بیدار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اهل ذوق نیز می‌توانند در قالب‌های مختلف این بیداری را دنبال کرده و دفع ضرر کنند.

وی از مواد مخدر به عنوان یک سم یاد کرد و افزود: مضرات این مواد از سم مار افعی هم بیشتر است که مرگ زودرس افراد را به دنبال دارد.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: آموزش و هشدار در زمینه مواد مخدر نیازمند طراحی است که متاسفانه در این زمینه کار نمی‌شود.

وی با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در ارایه هشدارهای لازم ادامه داد: دولت هم باید در بعد پیشگیری امور با ایجاد مشاغل برای شهروندان به گونه ای عمل کند که کسی به خاطر نیاز به سمت مواد مخدر نرود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: برخی ثروت دارند ولی شرور هستند اما در جایی به خاطر کوتاهی، حق افرادی ادا نشده که آن شخص از روی درماندگی به سمت عوامل بیگانه رفته لذا همه مسئول هستیم.

وی با اشاره به اینکه گاهی از مساله اعتیاد به عنوان بیماری یاد می‌شود بیان کرد: اگر این بیماری توسط خود شخص ایجاد شود آیا جرم نیست؟ پس همه مسئول هستیم.

حجت الاسلام عبادی بر حفظ عناصر خودی از جهت فکری، فرهنگی و ایمانی تاکید کرد و افزود: زمانی افغانستان و تولید مواد مخدر در آن برای ما خطر محسوب می‌شود که در داخل کشور معتاد داشته باشیم لذا گاهی شرایط ضرر را خود ما ایجاد می‌کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: ۵۶ سمن استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

محمد رضا حسنی مقدم اظهار داشت: ۸۶ مرکز نیز در راستای کاهش آسیب‌های اعتیاد در استان فعال است.

وی با اشاره به کشف بالغ بر ۱۱ تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال در استان افزود: باید مقابله بی امان همچون گذشته در برابر ورود مواد مخدر صورت گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی یکی از برنامه‌های پیش رو را کاهش آسیب‌های آزار دهنده عنوان کرد و افزود: مصرف مواد مخدر در استان و کشور به سمت صنعتی شدن پیش می رود که نگران کننده است.

وی با بیان اینکه مبارزه و مقابله با مواد مخدر در راس امور قرار دارد ابراز امیدواری کرد؛ با برنامه‌های مدون به سمت درمان و پیشگیری پیش برویم.

حسنی مقدم با اشاره به پنجم تیرماه روز مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: شعار این روز سلامت همگام عدالت و عدالت همگام سلامت است که از همین روز سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر به سمت اجتماعی کردن این مبارزه پیش می رود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله