معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۵ درصد مشمولان پیش دبستانی در این استان ثبت‌نام کرده‌اند که اغلب آنان از مناطق روستایی هستند.

محمد زمانی افزود: هنوز دستورالعمل‌های لازم برای نحوه فعالیت پیش دبستانی‌ها به دست ما نرسیده اما اقدامات برای احراز هویت جامعه هدف در سامانه شاد در حال انجام است.

وی گفت: پیش بینی می‌شود فعالیت پیش دبستانی‌ها هم در شبکه شاد برنامه‌ریزی شود و تاکیدی بر حضور نوآموزان به مراکز آموزشی نیست.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: بیشتر ثبت‌نام‌ها تاکنون مربوط به پیش دبستانی‌های دولتی مشارکتی بوده که بخش زیادی در مناطق روستایی و عشایری است.

وی تصریح کرد: تمامی تدابیری که برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی در ارتباط با پیشگیری از انتقال ویروس کرونا اندیشیده شده برای پیش دبستانی‌ها هم لحاظ می‌شود.

زمانی گفت: برخی از پیش دبستانی‌های غیر دولتی اقدام به تقاضای توقف فعالیت یکساله کردند و هنوز هیچ گونه پیش دبستانی در شهر بیرجند فعالیت خود را آغاز نکرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با جانمایی پیش دبستانی‌ها در بستر شاد به این تعداد افزوده شود.

۱۶۵ هزار دانش‌آموز سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را در ۲ هزار و ۷۴۸ مدرسه استان خراسان جنوبی از ۱۵ شهریور امسال آغاز کردند و این آمار بدون احتساب نوآموزان پیش دبستانی است.