استاندار خراسان جنوبی گفت: ۳۵ میلیارد ریال اعتبار تملک و دارایی به پروژه تکمیل شبکه برق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اختصاص داده شد تا در ۲ ماه آینده مشکلات آن رفع شود.

 جواد قناعت در نشست جمع‌بندی بازدیدهای خود در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به مشکلات تأمین گاز و برق برخی واحدهای این مجموعه اشاره کرد و افزود: انتظار این است که گاز و برق این مجموعه حداکثر تا ۲ ماه دیگر برطرف شود.

وی با صدور دستورات لازم درخصوص تخصیص صددرصدی ۳۵ میلیارد ریال اعتبار تملک و دارایی اختصاص یافته به پروژه تکمیل شبکه برق منطقه ویژه، اظهار امیدواری کرد؛ در بازدید بعدی که ۲ ماه دیگر انجام خواهد شد، این ۲ موضوع در مطالبات سرمایه‌گذاران نباشد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مشکل تأمین گاز این مجموعه نیز به‌زودی حل می‌شود.

وی بر نگاه ویژه و منحصر به‌فرد استان به سرمایه‌گذاران در استان تأکید کرد و گفت: مدیران باید  پیگیر کار سرمایه‌گذاران و پاسخ به مطالبات‌ آنان باشند.

قناعت ضمن تبریک روز پرستار و عرض خدا قوت به کادر پرستاری و درمانی استان افزود: نگاه ما به سرمایه‌گذار در استان باید تغییر کند و به این باور برسیم که در خراسان جنوبی، چیزی مهمتر از سرمایه‌گذار و کاری اولی‌تر از سرمایه‌گذاری نداریم.

وی ادامه داد: این موضوع را به عنوان نماینده عالی دولت در نخستین شورای اداری به مدیران متذکر خواهم شد که کار سرمایه گذار در اولویت همه برنامه های دستگاه هاست.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: سرمایه‌گذار با کاری که انجام می‌دهد اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کرده، باعث کاهش تبعات سیاسی و اجتماعی در جامعه می شود و در نتیجه امنیت ایجاد می‌ند.

وی تصریح کرد: مدیران اگر می دانند منع قانونی وجود ندارد، باید نسبت به اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری اقدام کنند، من هم حمایت خواهم کرد.

قناعت تأکید کرد: سه چهارم مشکلات سرمایه‌گذاران در استان و به دست خودمان باز می‌شود و تنها یک چهارم به پیگیری در مرکز نیاز دارد که بنده با جدیت دنبال خواهم کرد.

وی  با اشاره به موارد عنوان شده در بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی داشت، صفدری زاده رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی را فردی دلسوز نظام خواند که با نگاه انقلابی و کاملاً جهادی وارد میدان شده تا شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم آورد.