#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: موضوع راه‌اندازی گمرک یزدان در سطح ملی پیگیری می‌شود.

جواد اشرفی،  در جلسه شورای هماهنگی و مدیریت روابط خارجی خراسان جنوبی که با حضور معاون اقتصادی وزیر امور خارجه برگزار شد، از بازدید میدانی معاون وزیر از بازارچه های مرزی یزدان، گلورده و ماهیرود در استان گفت.

، وی افزود: در بازارچه‌های مرزی یزدان زیرکوه و گلورده درمیان  که در حال حاضر تعطیل است، طرف افغانستان چون گمرک رسمی ندارد، برای تداوم فعالیت تجاری پای کار نیست.

وی خاطرنشان کرد: معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در این بازید تماسی با سفیر ایران در افغانستان داشتند و موضوع را پیگیری نمودند و قول دادند که بحث راه‌اندازی گمرک یزدان را در سطح ملی پیگیری کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: در این بازدید پیشنهاد شد که روستای به فاصله هزارمتر کلاته نظر افغانستان گازرسانی شود، لذا طی تماس تلفنی دکتر صفری با وزیر نفت قول انجام این کار گرفته شد و از طرف استان هم پیگیری‌ها و مکاتبات لازم انجام خواهد شد.

اشرفی با اشاره به بازیدی که از ظرفیت‌های تجاری بازارچه و گمرک ماهیرود انجام شده، اظهار کرد: شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان نیز در این مکان انجام شد.

وی افزود: برای قوام فعالیت‌های تجاری با افغانستان بحث قرنطینه‌های نباتی مطرح شد که ‌پیگیری‌ها برای این موضوع انجام خواهد شد تا واردات محصولات کشاورزی از افغانستان را داشته باشیم.

وی با اشاره به احداث جاده بازارچه ماهیرود و استان فراه افغانستان گفت: برای احداث این جاده بخشی از اعتباراتی که در حوزه امورخارجه بوده محقق شده و نزدیک چهار میلیون یورو باقی مانده که طی تماس تلفنی با وزیر امور خارجه به این نکته تأکید شد که این اعتبار در حداقل زمان تخصیص می‌یابد.