معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از اسکان ۵۲۷ هزار و ۱۶۲ مسافر نوروزی در استان طی نیمه نخست تعطیلات خبر داد و گفت: حدود یک میلیون نفر نیز از جاذبه های استان بازدید کرده اند.
مرتضی عربی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: برنامه های مفرح شاد و متفاوتی برای مسافران و مهمانان نوروزی در استان برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: از ۲۷ اسفند ماه تا پنجم فروردین ماه بیش از ۵۲۷ هزار و ۱۶۲ مسافر در هتل ها مهمانپذیرها اقامتگاه های بومگردی، زائر سراها کمپ های موقت، مدارس و …. اسکان داده شده اند.
وی با اشاره به فعالیت ۲۳ اقامتگاه بوم گردی استان طی ایام نوروز بیان کرد: گردشگران با حضور در این اقامتگاه ها می توانند نوروزی متفاوت را با طعم خوش غذاهای سنتی و فضاهای تاریخی و سنتی روستاهای استان تجربه کنند.
وی ادامه داد: اقامتگاه های بوم گردی استان روزانه ظرفیت بیش از ۶۵۰ مسافر را دارند.
عربی بیان کرد: دو هزار نفر در نیمه اول تعطیلات نوروزی در اقامتگاه های بوم گردی استان اسکان داده شده اند.
وی با اشاره به تخفیف های ویژه هتل های استان برای مسافران نوروزی گفت: هتل جهانگردی برای بازنشستگان ۵۰ درصد و سایر اقشار ۴۵ درصد و هتل سپهر ۳۳ درصد تخفیف در بخش اقامتی را برای مسافران نوروزی دارند.
عربی گفت: ظرفیت هتل و مهمانپذیرها نزدیک به سه هزار نفر در روز است.
وی از بازدید حدود یک میلیون نفر از جاذبه های گردشگری و تاریخی استان در نیمه اول تعطیلات خبر داد و افزود: بیشترین آمار بازدید مربوط به شهرستان طبس بوده است.
وی با اشاره به شناسایی بیش از ۸۶۰ اثر تاریخی در استان گفت: بیش از ۱۴۰ اثر مرمت شده و زمینه بازدید مسافران و گردشگران نوروزی فراهم شده است.
معاون گردشگری خراسان جنوبی همچنین از توزیع ۱۰۰ هزار برشور معرفی جاذبه های گردشگری استان در بین مسافران و مهمانان نوروزی خبر داد و افزود: ۱۰۰راهنما در بناهای تاریخی استان آماده راهنمایی مسافران و بازدیدکنندگان هستند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله