#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: انجام عملهای الکتیو یا غیراورژانسی در بیمارستانهای استان به دلیل شیوع کرونا بطور نسبی محدود شد.

جلال احمدی، امروز جمعه ۱ مردادماه به رسانه‌های گروهی گفت: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا در کشور و در خراسان جنوبی و براساس نامه وزرات بهداشت، مبنی بر انجام نشدن عملهای غیراورژانسی در بیمارستان‌ها به دلیل اینکه در استان مشکلی برای عدم پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها وجود نداشت این عمل‌ها بصورت نسبی محدود شد.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان ولی عصر(عج) بطور کامل به بیماران کرونایی اختصاص یافته و فقط بخش زنان و داخلی در طبقه دوم این بیماران را پذیرش می‌کند.

وی بیان کرد: خوشبختانه فضای کافی برای پذیرش بیماران کرونایی در این بیمارستان وجود دارد و هنوز ظرفیت این بیمارستان پر نشده و چنانچه این ظرفیت کامل شود از ظرفیت بیمارستان‌های رازی و امام رضا(ع) برای بستری کردن بیماران و پذیرش بیماران کرونایی استفاده خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه در استان ۱۳ بخش ICU در بیمارستانها وجود دارد که ۹ بخش آن در بیمارستان ولی عصر بیرجند است، گفت: خوشبختانه این بخش با ظرفیت ۵۵ تخت هنوز تکمیل نشده و نیاز به استفاده از بیمارستان‌های دیگر نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: در حال حاضر ۷۵ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان ولی عصر بیرجند بستری هستند و با توجه به اضافه شدن سایر بخشهای این بیمارستان  به بخش بیماران کرونایی هنوز ظرفیت خالی  برای پذیرش بیماران وجود دارد.