آیین شب قدر (نوزدهم ماه مبارک رمضان) با حضور قشرهای مختلف مردم در ۳۲ بقعه شاخص استان خراسان جنوبی از جمله آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امسال نیز مطابق سال‌های گذشته مراسم احیای شب‌ قدر و عزاداری با حضور سخنرانان، مداحان و دعاخوانان مطرح برگزار شد.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور  با اشاره به برپایی اطعام و افطاری ساده در ۱۰ بقعه متبرکه استان تصریح کرد: سخنرانی، قرآن به سر گرفتن، قرائت دعای جوش کبیر، زیارت عاشورا، به جا آوردن سه شبانه‌روز نماز قضا از دیگر برنامه های نخستین شب قدر در بقاع شاخص استان بود.

وی گفت: نوروز امسال با ماه مبارک رمضان مقارن شده از همین رو طرح «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» به صورت همزمان و در قالب طرح ضیافت بهاری به میزبانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرایی شده و ۴۷ بقعه متبرکه استان امسال مجری این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: از ۲۵ اسفند تاکنون ۲۶۸ هزار و ۵۷ زائر و مسافر به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه استان مشرف شدند و ۴۲ هزار و ۱۵۷ نفر اسکان یافتند.

وی بیان کرد: ۷۱۶ مهمانسرا و زائرسرا در طرح نوروزی آماده اسکان مسافران نوروزی است و برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در ۶ بقعه در دستور کار قرار دارد.

بخشی پور با بیان اینکه سفر به بقاع متبرکه جنبه سیاحتی و زیارتی دارد افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود از همین رو برنامه‌های سال جدید با ماهیت فرهنگی اجرا می شود.

استان خراسان جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه دارد که از این تعداد ۶۰ مکان مقدس متعلق به امامزادگان (ع) است و مراسم احیای لیالی قدر در ۳۲ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می شود.